حمایت مجلس از سازمان محیط‌زیست برای احیای دریاچه ارومیه

حمایت مجلس از سازمان محیط‌زیست برای احیای دریاچه ارومیه عضو هیأت رییسه فراکسیون محیط‌زیست خواستار آن شد که سازمان حفاظت محیط‌زیست برای رفع موانع قانونی موجود در مسیر اجرای برنامه‌هایش، از طریق دولت به مجلس لایحه بفرستد. یوناتن بت‌کلیا در گفت‌وگو با خانه ملت، در واکنش نسبت به اظهارنظر رییس جدید سازمان حفاظت محیط‌زیست مبنی […]

حمایت مجلس از سازمان محیط‌زیست برای احیای دریاچه ارومیه

عضو هیأت رییسه فراکسیون محیط‌زیست خواستار آن شد که سازمان حفاظت محیط‌زیست برای رفع موانع قانونی موجود در مسیر اجرای برنامه‌هایش، از طریق دولت به مجلس لایحه بفرستد.

یوناتن بت‌کلیا در گفت‌وگو با خانه ملت، در واکنش نسبت به اظهارنظر رییس جدید سازمان حفاظت محیط‌زیست مبنی بر این‌که برای اجرای برخی پروژه‌هایمان با موانعی از سوی سازمان بازرسی کل کشور روبه‌رو هستیم، گفت: اگر ضعف یا خلأ قانونی این موانع را ایجاد کرده باشد، بهتر است کلانتری لایحه‌ای را از طریق دولت به مجلس بفرستد تا بتوانیم دست این سازمان را برای رفع موانعی که در مسیر اجرای برنامه‌های خود دارد، باز کنیم و چنانچه نتوانست برای تدوین لایحه به نتیجه برسد، از نمایندگان مجلس بخواهد تا طرحی را در جهت تحقق این مهم ارایه دهند.

نماینده مردم مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر قانونی جامع و کامل برای تسریع روند سازمان حفاظت محیط‌زیست ایجاد نشود، ممکن است هر نهاد یا سازمانی، به بهانه‌ای دست آنها را در اجرای برنامه‌هایی که دارد، ببندد و در مسیر آنها سنگ‌اندازی کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تأکید کرد: هم‌اکنون سازمان حفاظت محیط‌زیست باید تمام جوانب را برای اجرای برنامه‌های خود بررسی کند، همچنین نتیجه برنامه‌هایی که تاکنون در این سازمان اجرا شده را نیز مورد ارزیابی قرار دهد و ضعف‌‌‌ها و موانع را شناسایی کند، تا بتواند با حذف برنامه‌های تکراری که از اثرگذاری لازم برخوردار نبوده، روند عملکرد خود را تسریع بخشد.

بت‌کلیا با یادآوری این‌که این دوره از مجلس بیش‌تر از قانون‌گذاری بر تقویت بعد نظارتی مجلس اهتمام ورزیده است، خاطرنشان کرد: آقای کلانتری می‌تواند از این امر به بهترین شکل استفاده کند، ضمن این‌که به این مهم هم توجه کند که رفع مشکلات زیست‌محیطی در شرایط کنونی که بسیاری از مناطق را با بحران جدی روبه‌رو کرده، به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است، بنابراین مجلس به عنوان خانه ملت پیگیر این موضوع بوده و از هیچ کمکی در جهت تحقق خواسته مردم کوتاهی نخواهد کرد.

 

عضو هیأت رییسه فراکسیون محیط‌زیست مجلس، تصریح کرد: آقای کلانتری در جلسه‌ای که با اعضای فراکسیون مستقلین ولایی داشت، به برنامه‌های خود در جهت احیای تالاب‌‌‌ها به ویژه دریاچه ارومیه اشاره کرد و قرار شد مجلس در جهت تحقق این مهم و رفع موانع موجود، از این سازمان حمایت کند.