اردبیل، جدید‌ترین استان در فهرست اتصال به ریل

اردبیل، جدید‌ترین استان در فهرست اتصال به ریل همکاری سازمان برنامه و بودجه با وزارت راه و شهرسازی امکان آن را به وجود خواهد آورد که یکی دیگر از پروژه‌های ریلی باقی‌مانده کشور به مرحله بهره‌برداری برسد. به گزارش ایسنا، پس از آن‌که دولت یازدهم توانست با عمل به وعده خود چند طرح مهم ریلی […]

اردبیل، جدید‌ترین استان در فهرست اتصال به ریل

همکاری سازمان برنامه و بودجه با وزارت راه و شهرسازی امکان آن را به وجود خواهد آورد که یکی دیگر از پروژه‌های ریلی باقی‌مانده کشور به مرحله بهره‌برداری برسد.

به گزارش ایسنا، پس از آن‌که دولت یازدهم توانست با عمل به وعده خود چند طرح مهم ریلی را تعیین تکلیف کند، حالا نوبت به آن رسیده که یکی از مراحل مهم کار در اتصال یکی از استان‌های شمال غربی کشور نهایی شود.

در طول ماه‌های گذشته ابتدا ریل به استان همدان رسید و پس از آن استان کرمانشاه نیز پس از یک دوره طولانی توانست ریل را در خود ببیند. پس از آن شرکت ساخت پیگیری اتصال راه‌آهن به دو استان آذربایجان‌غربی و گیلان را در دستور کار قرارداده که این دو پروژه نیز حداکثر ظرف ماه‌های آینده به مرحله بهره‌برداری خواهند رسید.

با پایان کار در این دو طرح نوبت به استان‌های باقی‌مانده می‌رسد که یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن استان اردبیل خواهد بود. این استان که طرح ریلی‌اش از طریق اتصال به میانه پیگیری می‌شود توانسته در طول سال‌های گذشته با گرفتن بخشی از منابع اعتباری دولتی پیشرفت‌هایی را به ثبت برساند، اما همچنان نیاز به پیگیری جدی کار وجود خواهد داشت که قول همکاری سازمان برنامه و بودجه با شرکت ساخت می‌تواند این نیاز جدی را پاسخ دهد.

طبق اعلام شرکت ساخت این پروژه ۱۷۵کیلومتری تاکنون با دریافت ۴۴۰ میلیارد تومان پیشرفت ۷۰ درصدی را در حوزه زیرسازی به ثبت رسانده است و در سال جاری نیز ۵۰ میلیارد تومان اسناد خزانه و ۳۷ میلیارد تومان منابع از بودجه جاری دریافت می‌کند.

در جریان بازدید اخیر مشاور عالی سازمان برنامه و بودجه از این طرح اعلام شده که با افزایش اعتبار دولتی این طرح در بودجه سال ۱۳۹۷ می‌توان انتظار داشت این پروژه ریلی با سرعت بیش‌تری به سمت تکمیل شدن حرکت کند و در صورتی که تصویب آن نهایی شود، یکی دیگر از استان‌های باقی‌مانده در صف اتصال به خطوط ریلی نیز به زنجیره شبکه راه‌آهن کشوری متصل خواهد شد.

 

نزدیکی اردبیل به مرزهای شمالی کشور و قرار گرفتن آن در یکی از مناطق پرتردد مسافری اهمیت این پروژه را دو چندان کرده تا پس از رساندن ریل به دو استان مجاور اردبیل یعنی آذربایجان‌غربی و گیلان حالا نوبت به اردبیل برسد.