کیفیت نامطلوب مصالح ساختمانی پروژه‌های عمرانی را مستهلک می‌کند

کیفیت نامطلوب مصالح ساختمانی پروژه‌های عمرانی را مستهلک می‌کند رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: مسؤولان سازمان استاندارد، مرکز تحقیقات وزارت راه و آزمایشگاه مکانیکی خاک برای تدوین برنامه اجرایی کیفیت مصالح ساختمانی یک ماه فرصت دارند. به گزارش خانه‌ملت، محمدرضا‌رضایی‌کوچی در خصوص لزوم ارتقای کیفیت مصالح ساختمانی، اظهارداشت: با کمبود پول و اعتبار هزینه‌های زیادی […]

کیفیت نامطلوب مصالح ساختمانی پروژه‌های عمرانی را مستهلک می‌کند

رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: مسؤولان سازمان استاندارد، مرکز تحقیقات وزارت راه و آزمایشگاه مکانیکی خاک برای تدوین برنامه اجرایی کیفیت مصالح ساختمانی یک ماه فرصت دارند.

به گزارش خانه‌ملت، محمدرضا‌رضایی‌کوچی در خصوص لزوم ارتقای کیفیت مصالح ساختمانی، اظهارداشت: با کمبود پول و اعتبار هزینه‌های زیادی برای جاده‌سازی می‌کنیم، ولی به سطح پایین کیفیت مصالح در کشور این ساخت و ساز‌ها دوام لازم را ندارند و آسفالت‌‌ها موج پیدا می‌کنند.

رییس کمیسیون عمران در مجلس‌شورای‌اسلامی با بیان این‌که این موضوع را در کمیسیون عمران دنبال می‌کنیم و به دنبال آن هستیم که کیفیت اجرای پروژه‌های عمرانی را ارتقا دهیم، بیان‌کرد: چند موضوع از جمله کیفیت مصالح باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان این‌که سازمان ملی استاندارد وظیفه دارد بر کیفیت مصالح نظارت کند، افزود: در برخی از مکان‌ها وزن آجر ۳ کیلوگرم و در مکانی دیگر وزن آجر ۵ کیلوگرم است که نشان می‌دهد، نظارتی وجود ندارد.

نماینده مردم جهرم در مجلس‌شورای‌اسلامی متذکر شد: با توجه که کیفیت مصالح در کشور سطح پایینی دارد و نظارت‌‌ها ضعیف است و دستگاه‌ها به خوبی تفکیک وظایف را انجام نمی‌دهند شرایط به‌گونه‌ای شده است که با وجود هزینه‌های فراوان در ‌پروژه‌های عمرانی، این ساخت و ساز‌ها در یک زمان کوتاه مستهلک می‌شوند و کارایی لازم را ندارند.

 

رضایی‌کوچی با بیان این‌که در ماده ۶۰ قانون برنامه ششم دستگاه‌ها برای بهبود کیفیت مصالح و اجرای پروژه‌های عمرانی مکلف شده‌اند، ادامه‌داد: مسؤولان سازمان استاندارد، مرکز تحقیقات وزارت راه و آزمایشگاه مکانیکی خاک به کمیسیون دعوت عمران دعوت شدند و یک ماه فرصت دارند تا برنامه اجرایی خود برای ارتقای کیفیت مصالح را ارایه کنند که امیدواریم با انجام این امور شاهد ارتقای کیفیت ساخت و ساز‌ها باشیم.