ساخت۱۰ هزار واحد مسکونی برای نیازمندان در دستور کار است

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) ساخت۱۰ هزار واحد مسکونی برای نیازمندان در دستور کار است رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) از توافق‌های متعدد در خصوص خانه‌دار کردن اقشار آسیب‌پذیر و کمک‌های چندجانبه در این خصوص خبر داد. به گزارش صما، رییس کمیته امداد امام خمینی‌(ره) با بیان این‌که در طی سال‌های اخیر با وزیر راه […]

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره)

ساخت۱۰ هزار واحد مسکونی برای نیازمندان در دستور کار است

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) از توافق‌های متعدد در خصوص خانه‌دار کردن اقشار آسیب‌پذیر و کمک‌های چندجانبه در این خصوص خبر داد.

به گزارش صما، رییس کمیته امداد امام خمینی‌(ره) با بیان این‌که در طی سال‌های اخیر با وزیر راه و شهرسازی جلسات مکرری برای خانه‌دار کردن قشر آسیب‌پذیر داشته‌ایم، گفت: خانه‌دار شدن مردم جزو وظایف نظام اسلامی ما است؛ بنابراین توافق‌هایی در خصوص تحویل واحدهای مازاد مسکن مهر در کشور به مددجویان فاقد خانه زیرپوشش این نهاد داشته‌ایم.

پرویزفاتح با بیان مطلب فوق گفت: در طی سال‌های اخیر کمیته امداد توانسته به شکل‌های مختلفی مشکل مددجویان را حل‌وفصل کند اما در میان خدمات متعدد ارایه‌ شده مسکن جزو اساسی‌ترین، بنیادی‌‌ترین و گران‌‌ترین مسأله کمیته امداد است و ما توانسته‌ایم تاکنون ورود مطلوبی در این حوزه نیز داشته باشیم.

وی با اشاره به این‌که اصلاح و توجه به بافت‌های فرسوده می‌تواند دغدغه بخشی از اقشار آسیب‌پذیر جامعه را حل کند، گفت: اقشار آسیب‌پذیر جامعه جزو خانوار‌ها معمولی نیستند بنابراین عده‌ای نیازمند کمک‌های متفاوت‌تری هستند بر این اساس ما به دنبال کمک‌های چندجانبه برای خانه‌دار کردن این افراد هستیم.

وی با اشاره به این‌که این کمک‌‌ها باید از سوی دولت و ارایه وام‌های بلاعوض، کمک‌های خیرین و وام‌های کمیته امداد باشد، گفت: خانه‌دار کردن این اقشار نیازمند عزم جدی است اگرچه در این خصوص کمیته امداد نیز به‌صورت صریح وارد عمل شده است.

وی خاطرنشان‌کرد: عزم ما این است که طی ۳ تا ۴ سال آینده با بهره‌مندی از تمام امکانات دستگاه‌ها و نهادها، صف طویل تأمین، ساخت و تعمیر مسکن مددجویان را به صفر برسانیم.

فتاح با بیان این‌که این کمک‌‌ها کنار کمک‌های خیرین و آورده مددجویان برای خدمات مسکن ارایه می‌شود، گفت: اولویت واگذاری این خدمات برای مددجویانی است که عائله‌مند بوده و مشکلات معیشتی بیش‌تری دارند.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به این‌که عزم جدی کمیته امداد در خانه‌دار کردن قشر آسیب‌پذیر جامعه بسیار جدی است، گفت: نباید مددجوی بدون خانه داشته باشیم و توان تحقق این خواسته در کشور وجود دارد.

فاتح با اشاره به این‌که با مشارکت بسیج اقدامات مطلوبی در بخش خانه‌سازی برای حمایت از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد شکل‌گرفته است، گفت: در توافقنامه‌ای که در سال ۹۵ صورت گرفت مقرر شد با مشارکت بسیج حدود ۵ هزار مسکن در مناطق محروم باری اقشار آسیب‌پذیر ساخته شود؛ که این مورد تاکنون اجرای مطلوبی داشته است.

وی گفت: از تعداد ۵ هزار واحد مسکونی تاکنون بیش از ۳ هزار واحد آن تحویل و مابقی تا پایان سال امسال تکمیل و آماده تحویل خواهد شد.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اعلام این‌که طبق این توافقنامه کمیته امداد با مشارکت سازمان بسیج مستضعفین ۱۰ هزار واحد مسکونی برای نیازمندان خواهند ساخت، افزود: تعمیر و بهسازی ۲۰ هزار واحد مسکونی و ساخت ۱۰ هزار سرویس بهداشتی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد از دیگر موارد این توافقنامه است.

 

وی در نهایت گفت: حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جزو فلسفه‌های وجودی انقلاب است و در این خصوص عزم جدی وجود دارد.