لزوم برخورد جدی با دست‌های پنهان در پدیده زمین‎خواری

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد لزوم برخورد جدی با دست‌های پنهان در پدیده زمین‎خواری عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از روند پدیده زمین‌خواری در کشور خواستار برخورد جدی با دست‌های پنهان در این موضوع مهم شده‌اند. به گزارش صما، آیت‌ا…‌سیدهاشم‌بطحایی‌گلپایگانی ضمن امضای لوح کمپین «مقابله با زمین‌خواری» از سوی مجتمع رسانه‌ای ساختمان، حمایت […]

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد

لزوم برخورد جدی با دست‌های پنهان در پدیده زمینخواری

عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از روند پدیده زمین‌خواری در کشور خواستار برخورد جدی با دست‌های پنهان در این موضوع مهم شده‌اند.

به گزارش صما، آیت‌ا…‌سیدهاشم‌بطحایی‌گلپایگانی ضمن امضای لوح کمپین «مقابله با زمین‌خواری» از سوی مجتمع رسانه‌ای ساختمان، حمایت خود را از این جریان رسانه‌ای اعلام کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تأثیر پدیده زمین‌خواری در اقتصاد کشور اظهارداشتند: قرآن می‌فرماید قانون را وضع کردیم تا بی‌قانونی نشود. اگر هر کسی بخواهد زمین‌های شخصی را اعم از زمین عمومی یا زمین خصوص را بگیرد اولاً کشور دچار هرج‌ومرج شده و در ثانی مالکیت و احترام به مالکیت از بین می‌رود؛ به هر دلیلی اگر قانون رعایت نشود حقوق دیگران ضایع می‌شود و ضایع کردن حقوق دیگران بی‌تقوایی و گناهی نابخشودنی است.

وی با بیان این‌که غصب نوعی دزدی است، دزدی ربودن آشکار و غصب ربودن پنهان است، خاطرنشان‌کرد: به‌طورکلی حکم قانونی غاصب با سارق یکی بوده و حضور این افراد در جامعه مایه آلودگی و فساد اجتماعی می‌شود.

سیدهاشم‌بطحایی‌گلپایگانی در ادامه افزود: در خصوص ریشه‌کنی این معضل باید در جامعه برخورد و قوانین جدی شکل بگیرد زیرا هر نوع دست‌درازی به اموال شخصی و عمومی در فلسفه دینی مغموم شده است.

نباید برخورد با مفاهیم زمین‌خواری شعارگونه باشد

نماینده تهران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان این‌که این معضل نیازمند برخورد قوی و سریع از سوی قانون‌گذاران و ناظران است، گفت: در ابتدای این امر باید برخی از مسؤولان نگاهی جدی به عملکرد خود و آَشنایان خود داشته و در ریشه‌کنی این معضل جدیت به خرج دهند.

وی با تأکید بر این‌که نباید برخورد با مفاهیم زمین‌خواری شعارگونه باشد، اظهارداشت: تأکید مقام‌معظم‌رهبری در این امر بسیار قاطع بوده و اجرای آن عزم ملی می‌خواهد.

وی همچنین تأکید کرد: با توجه به وصایای ائمه و قوانین امروزی و فتوای حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب که اطاعت از قوانین حکومت اسلامی را واجب می‌دانند به همین دلیل زمین‌خواری یکی از فعل‌های خلاف قانون و شرعاً حرام است.

زمین‌خواران ثروتمندانی که با قلدری اموال مردم را غصب می‌کنند

نماینده تهران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: زمین‌خواران ثروتمند کسانی هستند که در اولویت اول باید با آنها برخورد شود چون اینها قشری هستند که از روی قلدری وارد این کارشده‌اند و معمولاً به خاطر توان مالی زیاد با رشوه و امثال اینها افرادی را خریده‌اند و پشتوانه‌های محکمی دارند و برخورد با این افراد کار سختی است.

وی همچنین با ابراز خرسندی از عملکرد مجریان و از برخورد قاطع آنها گفت: مدتی است از قوه قضاییه برخوردهای خوبی در مبارزه با قانون‌شکنان دیده می‌شود و این برای اقشار مختلف مردم جاافتاده که قوه قضاییه جناحی نیست و تحت تأثیر جو جامعه تصمیم نمی‌گیرد.

بطحایی گلپایگانی در ادامه افزود: از متصدیان مبارزه با زمین‌خواری چون در راستای نظم و قانون‌پذیری جامعه است و در جهت رسیدن به آرمان بلند جامعه و تمدن بزرگ اسلامی است تا آنجایی که از دستمان بربیاید حمایت می‌کنیم تا انشاا… بتوانند دست افراد گردن‌کلفتی را که با زمین‌خواری و امثالهم حق ضعفا را پایمال کرده‌اند را از بیت‌المال کوتاه نمایند.

 

نماینده تهران در مجلس خبرگان رهبری در نهایت گفت: امید است ملت ایران هیچ‌گاه به ‌اندازه سرانگشتی میل به زمین‌خواری نداشته باشد که غاصب چه به‌عنوان صهیونیست و چه به‌عنوان مسلمان اهل جهنم است.