مطالبات ۱۸هزارمیلیارد تومانی طرح تحول سلامت باید ساماندهی شود

مطالبات ۱۸هزارمیلیارد تومانی طرح تحول سلامت باید ساماندهی شود رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان این‌که این طرح حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان مطالبات دارد، گفت: به همین میزان نیز بدهی دارند که مربوط به قراردادهای شرکت‌های دارویی، کارانه پزشکان و کادرهای درمانی است. به گزارش خانه‌ملت، غلامرضا‌تاجگردون در خصوص تأمین منابع مالی […]

مطالبات ۱۸هزارمیلیارد تومانی طرح تحول سلامت باید ساماندهی شود

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان این‌که این طرح حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان مطالبات دارد، گفت: به همین میزان نیز بدهی دارند که مربوط به قراردادهای شرکت‌های دارویی، کارانه پزشکان و کادرهای درمانی است.

به گزارش خانه‌ملت، غلامرضا‌تاجگردون در خصوص تأمین منابع مالی طرح تحول سلامت و نشست مشترک کمیسیون بهداشت و درمان و برنامه، بودجه و محاسبات مجلس‌شورای‌اسلامی در این خصوص اظهارداشت: طرح تحول سلامت طرح بسیار خوب و در حمایت دولت و مجلس‌شورای‌اسلامی قراردارد، که تاکنون نیز کمک‌های خوبی نسبت به این طرح انجام داده‌ایم.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس‌شورای‌اسلامی با بیان این‌که این طرح مشکلات، مطالبات و بدهی‌هایی دارد که در این خصوص جلسه مشترک برگزار شد تا نقاط ضعف آن مورد بررسی قرار گیرد، گفت: به نظر من موضوع از دو وجه قابل بررسی است که یکی از آنها قسمت مطالبات می‌باشد که باید ارزیابی شود؛ این طرح به مردم برمی‌گردد باید بر یکسری درآمد پایدار مستقر باشد و اینگونه نباشد که طرح به این بزرگی متزلزل باشد.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس‌شورای‌اسلامی با اشاره به این‌که در بحث مدیریتی و هزینه‌های مسأله‌ای مشهود است وزارت بهداشت و درمان باید در بحث مصرف و اولویت هزینه‌ها دقت بیش‌تری داشته باشد، ادامه‌داد: جمع‌بندی جلسه این بود که در قسمت منابع مرکز پژوهش‌ها مجلس‌شورای‌اسلامی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و کمیسیون ذی‌ربط پیشنهادات خود را در خصوص این‌که طرح را براساس چه منابعی مستقر کنیم.

وی با تأکید بر این‌که در قسمت مصارف وزارت بهداشت باید پیشنهادات خود را برای کاهش هزینه‌ها و بهره‌وری بیش‌تر از منابع را به کمیسیون ارایه کند تا مورد بررسی قرار بگیرد، عنوان‌کرد: عدد‌ها نشان می‌دهد منابع، بدهی‌ها و مطالبات این طرح برابر است و با ساماندهی این ۳ مورد می‌توان طرح را با موفقیت ادامه داد.

 

این نماینده مردم در مجلس‌شورای‌اسلامی با بیان این‌که این طرح حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان مطالبات از بیمه سلامت، تأمین اجتماعی و خود دولت دارد، خاطرنشان‌کرد: به همین میزان نیز بدهی دارند که مربوط به قراردادهای شرکت‌های دارویی، کارانه پزشکان و کادرهای درمانی است.