نقوی حسینی:برداشت دو میلیارد دلاری اموال ایران توسط آمریکا دزدی بین‌المللی است

  عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، با بیان این‌که برداشت دو میلیارد دلاری اموال ایران توسط آمریکایی‌‌ها یک دزدی بین‌المللی است، گفت: طرف مقابل ما دشمن است و پاسخ دشمن هم با ناز و کرشمه داده نمی‌شود. سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌و‌گو با مهر در واکنش به حکم دیوان عالی آمریکا برای برداشت دو میلیارد […]

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، با بیان این‌که برداشت دو میلیارد دلاری اموال ایران توسط آمریکایی‌‌ها یک دزدی بین‌المللی است، گفت: طرف مقابل ما دشمن است و پاسخ دشمن هم با ناز و کرشمه داده نمی‌شود.

سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌و‌گو با مهر در واکنش به حکم دیوان عالی آمریکا برای برداشت دو میلیارد دلار از اموال بلوکه شدن ایران برای پرداخت غرامت به کشته‌شدگان افنجار مارینز در بیروت، اظهار داشت: در دوران پسابرجام که تصور می‌رفت برخی کشورهای خاص با جمهوری اسلامی روابط مسالمت‌آمیز داشته باشند و جهت‌گیری آن‌ها به سمت صلح برود، مشاهده می‌کنیم که رفتارهای خصمانه‌ای در پیش گرفته‌اند که مربوط به دوران قبل از برجام است.

وی با بیان این‌که رفتارهای خصومت‌آمیز غربی‌‌ها باعث تعجب است، ادامه داد: اخیراً دادگاه‌های آمریکا احکامی را علیه جمهوری اسلامی به جریان می‌اندازند که مربوط به دو یا ۳ دهه قبل است، اما جالب است که در دوران بعد از برجام به جریان می‌افتد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: این کار آمریکایی‌‌ها یک دزدی و غارت بین‌المللی است و نشان می‌دهد که آن‌ها در دوران پسابرجام نه تنها عهدشکنی می‌کنند، بلکه اقدامات خصمانه‌ای را هم در پیش گرفته‌اند که با روح برجام مغایر است.

دولتمردان ما چشم خود را بر واقعیت باز کنند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر این‌که دولتمردان ما باید چشم خود را بر واقعیت باز کنند، ادامه داد: واقعیت این است که طرف مقابل ما دشمن است و پاسخ دشمن نیز با ناز و کرشمه داده نمی‌شود، بلکه باید قاطعانه پاسخ داده شود.

نقوی حسینی با تأکید بر لزوم موضع‌گیری صریح و اقدام قاطع رییس‌جمهور و وزیر امور خارجه در قبال این رفتارهای دولت آمریکا، گفت: رییس‌جمهور ما در مقابل این یاوه‌سرایی‌‌ها و اقدامات خصمانه غربی‌‌ها به منتقدان داخلی حمله می‌کند و در این شرایط که آمریکایی‌‌ها این همه احکام قضایی برای غارت اموال ما صادر کرده‌اند، یک موضع از رییس‌جمهور ندیده‌ایم؛ برعکس، صد‌ها موضع تند علیه داخلی‌‌ها گرفته‌اند.

 

وی تأکید کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز باید به این مسأله وارد شود و عکس‌العمل قاطع نشان دهد، چرا که این قبیل اقدامات با هدف اصلی برجام تناقض دارد.