شکست قیمت تمام شده برنج با صنعتی شدن تولید

شکست قیمت تمام شده برنج با صنعتی شدن تولید نماینده مردم رشت مجلس، گفت: تسطیح اراضی کشاورزی باید در زمان توقف کشت برنج عملیاتی شود تا اراضی کشاورزی که قابلیت تولید دارند، نیز به جمع اراضی تولید برنج برای رسیدن به خودکفایی ملحق شوند. به گزارش خانه‌ملت، غلامعلی‌جعفرزاده‌ایمن‌آبادی درباره وضعیت تولید برنج در کشور، گفت: […]

شکست قیمت تمام شده برنج با صنعتی شدن تولید

نماینده مردم رشت مجلس، گفت: تسطیح اراضی کشاورزی باید در زمان توقف کشت برنج عملیاتی شود تا اراضی کشاورزی که قابلیت تولید دارند، نیز به جمع اراضی تولید برنج برای رسیدن به خودکفایی ملحق شوند.

به گزارش خانه‌ملت، غلامعلی‌جعفرزاده‌ایمن‌آبادی درباره وضعیت تولید برنج در کشور، گفت: افزایش سطح تولید برنج نیازمند برنامه ویژه در تسطیح اراضی کشاورزی است تا بتوان در این راستا علاوه بر افزایش تولید برنج، مصرف منابع آبی را نیز در تولید برنج مورد حمایت قرار داد.

 عضوکمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس‌شورای‌اسلامی با بیان این‌که با تبدیل کودهای شیمیایی به کودهای آلی می‌توان موجب افزایش تولید و ارتقای سطح کیفی تولید برنج – این کالای بسیار استراتژیک در صنعت کشاورزی- شد، تصریح‌کرد: برای رسیدن به خودکفایی برنج باید نگاه ویژه به تولید برنج در کشور داشت.

 جعفرزاده‌ایمن‌آبادی افزود: مرکز تحقیقات کشاورزی، معتقد است که تاکنون ۴۷۰ بذر برای تولید برنج را تولید کرده است اما متأسفانه این بذر‌ها نتوانسته‌اند در راستای افزایش تولید برنج کارآیی مناسبی داشته باشند، بنابراین برای رسیدن به خودکفایی برنج باید برنامه‌ریزی اجرایی و عملیاتی برای تولید برنج را در دستور کار قرار داد.

وی ادامه داد: قیمت خرید تضمینی برنج باید تا پایان شهریورماه برای تأمین اقتصاد کشاورزان تعیین شود تا کشاورزان دغدغه فروش محصولاتشان را نداشته باشند و تنها به فکر کاشت، داشت و برداشت محصولاتشان باشند.

 شکست قیمت تمام شده برنج با صنعتی شدن تولید

نماینده مردم رشت در مجلس افزود: کاشت، داشت و برداشت برنج باید به سمت صنعتی شدن حرکت کند تا قیمت تمام شده محصول کاهش یابد و این در حالی است که باید فکری نیز برای رفع مشکلات فرسودگی کارخانه‌های برنج کرد زیرا ۲۵ درصد برنج بر اثر فرسودگی کارخانه‌های برنج به نوعی می‌شکند.

 

 عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس یادآور شد: ما تا خودکفایی برنج تنها ۵۰۰ هزار تن فاصله داریم، بنابراین اگر مشکلات فرسودگی کارخانه‌های برنج را مرتفع کنیم به سادگی به خودکفایی در تولید این کالای استراتژیک می‌رسیم البته نباید اجازه داد واردات بی‌رویه نیز مسیر خودکفایی برنج را تحت تأثیر قراردهد.