مجازات فروشندگان داروی قاچاق افزایش می‌یابد

مجازات فروشندگان داروی قاچاق افزایش می‌یابد به گفته اصغری اگر مجازات‌هایی که داریم بازدارنده نباشد؛ ارزشی ندارد، مجازات واردات کالاهایی که با جان مردم بازی می‌کند باید به‌ قدری شدید باشد که مانع ارتکاب به جرم باشد. به گزارش خانه‌ملت، غلامرضااصغری در خصوص میزان واردات داروی قاچاق به کشور، اظهارداشت: خوشبختانه در بحث قاچاق طبق […]

مجازات فروشندگان داروی قاچاق افزایش می‌یابد

به گفته اصغری اگر مجازات‌هایی که داریم بازدارنده نباشد؛ ارزشی ندارد، مجازات واردات کالاهایی که با جان مردم بازی می‌کند باید به‌ قدری شدید باشد که مانع ارتکاب به جرم باشد.

به گزارش خانه‌ملت، غلامرضااصغری در خصوص میزان واردات داروی قاچاق به کشور، اظهارداشت: خوشبختانه در بحث قاچاق طبق بررسی‌های میدانی مدعی هستیم که کم‌تر از یک‌درصد داروهایی که عرضه می‌شود، قاچاق است.

رییس سازمان غذا و دارو با بیان این‌که یکی از علت‌های کم بودن داروی قاچاق در کشور این است که داروخانه‌ها اقدام به عرضه اینگونه دارو‌ها نمی‌کنند، گفت: داروخانه‌ها و پخش‌کننده‌های دارو تحت کنترل هستند و عاملی که ایجاد مشکل کرده فضای مجازی و ماهواره‌ای است که با ارایه شماره تلفن در آنها دارو را درب منزل تحویل مشتری می‌دهند.

مجازات فروشندگان داروی قاچاق افزایش یابد

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به این‌که هیچ اعتمادی به داروهای عرضه شده در فضای مجازی و داروخانه‌ها نیست و این مسأله قاچاق و خلاف قانون است، ادامه داد: مصرف این دارو‌ها می‌تواند برای مصرف کننده ایجاد خطر کند و کاری که مجلس‌شورای‌اسلامی و دولت در این زمینه می‌توانند انجام دهند، این است که مجازات‌هایی را برای افراد که به این کار اقدام می‌کنند، تعیین کنند که واقعاً بازدارنده باشد.

وی اضافه‌کرد: اگر مجازات‌هایی که داریم بازدارنده نباشد ارزشی ندارد، مجازات واردات کالاهایی که با جان مردم بازی می‌کند باید به‌ قدری شدید باشد که مانع ارتکاب به جرم باشد.

ادعا‌ها در خصوص داروهای غیرمجاز کذب است

رییس سازمان غذا و دارو با بیان این‌که اجازه می‌دهیم دارویی که مورد نیاز و کارآمد است از مجاری قانونی وارد شود که تقاضا به شکل منطقی تأمین شود، تصریح‌کرد: اگر دارویی از مبادی قانونی و گمرکات کشور وارد نمی‌شود، مردم بدانند که این دارو مورد نیاز کشور نیست و ادعا‌ها در خصوص این دارو‌ها کاذب و مبالغه‌آمیز است.

بیش‌تر مکمل‌های بدنسازی‌‌ها قاچاق هستند

اصغری با تأکید بر این‌که بیش‌تر داروهای قاچاق فرآورده‌هایی است که در بدنسازی‌‌ها و در زمینه افزایش توان جنسی مورد استفاده قرار می‌گیرد، عنوان‌کرد: داروهای قاچاق به مفهوم داروی درمان بیماری‌های قلبی و گوارشی نیست، تمامی دارو‌ها در زمینه افزایش و یا کاهش وزن قاچاق هستند و اینگونه داروهایی وجود ندارد.

مکمل‌های بدنسازی ارایه شده در داروخانه‌ها مجوز دارند

معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به این‌که اگر دارویی که ادعایی دارد و این ادعا مستدل باشد اجازه واردات دریافت می‌کند، اضافه‌کرد: مکمل‌های بدنسازی و غذایی که در داروخانه‌ها ارایه می‌شوند قطعاً مجوز دارند، داروخانه‌ها حق ارایه و فروش داروی بدون مجوز را ندارند زیرا مجازات سنگینی برای آنها تعیین می‌شود.

 

رییس سازمان غذا و دارو در پایان خاطرنشان‌کرد: در برخی از داروخانه‌ها و عطاری‌ها به‌صورت مخفی اقدام به فروش مکمل‌های غذایی غیرمجاز می‌کنند.