محمدرضا عارف:همدلی و همبستگی با رقبا رویکرد ما در مجلس آینده است

  محمدرضا عارف منتخب اول مردم تهران در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: شعار و رویکرد ما در مجلس آینده هم‌دلی و همبستگی با رقیبان به منظور حل مشکلات اصلی جامعه به‌ویژه مسایل اقتصادی است. به گزارش ایرنا، محمدرضا عارف با حضور در دفتر آیت‌ا… سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان در گرگان افزود: […]

 

محمدرضا عارف منتخب اول مردم تهران در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: شعار و رویکرد ما در مجلس آینده هم‌دلی و همبستگی با رقیبان به منظور حل مشکلات اصلی جامعه به‌ویژه مسایل اقتصادی است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا عارف با حضور در دفتر آیت‌ا… سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان در گرگان افزود: برای حل مشکلات کشور برنامه ۱۲۸ بندی به مردم ارایه دادیم که جزو تعهدات ما است و در این زمینه اصلاح ساختار اقتصادی، توجه به مسأله اقتصاد مقاومتی، مسایل اجتماعی و مبارزه جدی با فساد مهم‌ترین آن می‌باشد.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از مسایلی که در مجلس دهم پیگیر خواهیم شد کمک به کوچک‌سازی دولت و واگذاری امور به بخش خصوصی و واگذاری امور شهر‌ها به شورا‌ها است یعنی ما خدمات را تا پشت در شهر‌ها می‌آوریم و سپس ادامه مسیر را به نمایندگان مردم واگذار می‌کنیم، البته این شیوه در برنامه سوم وجود داشت اما در سال ۸۳ متوقف شد.

وی ادامه داد: در خصوص اصل ۴۴ قانون اساسی (موضوع خصوصی‌سازی) گیر‌ها رفع شده و معتقدیم با حل این معضل عنان مدیریت شهری باید در دست شورا‌ها باشد و در واقع یک سیستم مدیریت واحد شهری در کشور حکمفرما و اجرا شود.

عارف گفت: برای همکاری بین مجلس دهم و دولت در لیست امید فضای مشارکتی را فراهم کردیم که در برخی موارد غیراصلاح‌طلب‌ها مانند مطهری، جلالی و نعمتی در لیست ما قرار گرفتند و حتی در قم از لاریجانی اعلام حمایت شد.

منتخب اول مردم تهران در مجلس دهم شورای اسلامی افزود: در لیست امید، اصولگرایان را نیز همراه خود قراردادیم تا بتوانیم با ورود منسجم به مجلس، دولت را اداره امور کشور همراهی و کمک کنیم.

عارف تصریح کرد: اکنون از میان ۶۸ کرسی باقی مانده که نتیجه آن دهم اردیبهشت و در مرحله دوم انتخابات معلوم خواهد شد، امید داریم حداقل ۴۰ کرسی را کسب کنیم که در کنار ۸۶ نماینده اصلاح طلب و ۱۲۵ نفر حامی دولت، اکثریت خوبی را به دست خواهیم آورد.

وی خاطرنشان کرد: باوجود این‌که جناح مقابل (اصولگرا) انتظار داشت که با رویکرد سیاسی کار خود را آغاز کنیم اما شعار ما امید، آرامش و رونق اقتصادی انتخاب شد و برنامه‌هایمان نیز براساس همین شعار خواهد بود و قطعاً نیروهای اردوگاه امید نیز در همین مسیر قدم بر می‌دارند.

عارف یادآور شد: نیروهای ما دنبال مقام سیاسی نیستند بلکه حل مشکلات مردم از مهم‌ترین دغدغه‌های آنان است و امید داریم نیروهایی که در مرحله دوم به مجلس راه خواهند یافت، همسو و کمک‌رسان ما باشند.

محمدرضا عارف همزمان با آغاز رسمی تبلیغات مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در جهت حمایت از کاندیداهای لیست امید در حوزه‌های انتخابیه گلستان به این استان سفر کرد.

وی دیدارهای مختلفی را با فعالان سیاسی و اجتماعی در چند شهر استان گلستان خواهد داشت.

استان گلستان با یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر جمعیت در گستره ۱۴ شهرستان و بالا‌ترین درصد مشارکت کشور در دور اول انتخابات مجلس دهم؛ در مجموع ۷ کرسی در خانه ملت دارد.

جمعه ۱۰ اردیبشهت ماه جاری دور دوم انتخابات در ۵۵ حوزه انتخابیه باقی‌مانده کشور از جمله ۴ حوزه استان گلستان برگزار می‌شود.

 

استان گلستان از تنوع قومی، مذهبی و نژادی برخوردار است.