تکمیل ۶۵ هزار طرح نیمه‌تمام نیازمند ۶۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است

نماینده مجلس تکمیل ۶۵ هزار طرح نیمه‌تمام نیازمند ۶۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است  رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس‌شورای‌اسلامی گفت: تکمیل ۶۵ هزار طرح نیمه‌کاره در کشور به ۶۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. به گزارش ایرنا، داوودمحمدی در دومین جشنواره ساختمان‌های برتر استان قزوین افزود: با توجه به بودجه محدود دولت، باید برای […]

نماینده مجلس

تکمیل ۶۵ هزار طرح نیمه‌تمام نیازمند ۶۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است

 رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس‌شورای‌اسلامی گفت: تکمیل ۶۵ هزار طرح نیمه‌کاره در کشور به ۶۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، داوودمحمدی در دومین جشنواره ساختمان‌های برتر استان قزوین افزود: با توجه به بودجه محدود دولت، باید برای تکمیل این طرح‌ها از ظرفیت بخش خصوصی بهره ببریم.

وی اظهارکرد: بخش خصوصی نه تنها رقیب دولت نیست بلکه بازوی توانمندی برای آن در پیشبرد امور مختلف محسوب می‌شود.

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس‌شورای‌اسلامی با اشاره به لزوم بازنگری در هزینه منابع و بودجه، ادامه‌داد: سال گذشته ۸۰ درصد از بودجه دولت تنها به هزینه‌های جاری اختصاص یافت درحالی که سهم برخی از وزارتخانه‌ها مانند آموزش و پرورش تنها ۱٫۵ درصد باقیمانده هزینه‌ها بود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس‌شورای‌اسلامی با بیان این‌که برای پیشبرد کارهای خود نیازمند بهره‌گیری هرچه بیش‌تر از ظرفیت بخش خصوصی هستیم، ادامه‌داد: امروز این بخش در دنیا نقش خود را به خوبی ایفا می‌کند و در این راه دولت‌ها نیز به عنوان پشتیبان و همراه، آن را یاری می‌کنند.

محمدی اضافه کرد: روند استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در کشورمان بسیار کند است تا جایی که از ۶۵ هزار طرح نیمه کاره موجود در کشور تاکنون تنها ۴ هزار و ۱۳۱ مورد آن به این بخش واگذار شده است.

این نماینده مجلس‌شورای‌اسلامی افزود: جهت‌گیری‌های کلی ما در مدیریت کشور باید استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود باشد و در راستای ورود بخش خصوصی به‌کار‌ها نیز باید طوری رفتار کرد تا این بخش با میل و رغبت وارد امور شده و به فعالیت بپردازد.

 

در پایان این آیین از لوح ساختمان برتر استان قزوین در بخش نما و معماری که از سوی داوران دومین جشنواره ساختمان‌های برتر استان قزوین در دو بخش ساختمان‌های دو تا ۷ طبقه و مجتمع‌‌های بالای ۳۰ واحد در بخش معماری و کیفیت ساخت ۲۷ مهرماه در قزوین برگزار شد.