ضعف مدیریت و بازاریابی پاشنه‌آشیل بخش خصوصی است

ضعف مدیریت و بازاریابی پاشنه‌آشیل بخش خصوصی است عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید دارد که برای تقویت بخش خصوصی هم دولت باید وارد گود شود و هم بخش خصوصی بر روی ضعف مدیریتی خود کار کند. به گزارش خانه‌ملت، سیدناصرموسوی‌لارگانی با اشاره به ضعف عملکرد بخش خصوصی در توسعه و رشد اقتصادی، اظهارداشت: طبق قانون […]

ضعف مدیریت و بازاریابی پاشنه‌آشیل بخش خصوصی است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید دارد که برای تقویت بخش خصوصی هم دولت باید وارد گود شود و هم بخش خصوصی بر روی ضعف مدیریتی خود کار کند.

به گزارش خانه‌ملت، سیدناصرموسوی‌لارگانی با اشاره به ضعف عملکرد بخش خصوصی در توسعه و رشد اقتصادی، اظهارداشت: طبق قانون اساسی، اقتصاد کشور به ۳ بخش دولتی، تعاون و خصوصی تقسیم شود که اگر بخش خصوصی به معنای واقعی فعالیت داشته باشد، می‌تواند در افزایش تولید، صنعت و شکوفایی اقتصاد نقش‌آفرین باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس‌شورای‌اسلامی با بیان این‌که باید ۲۵ درصد اقتصاد کشور تعاونی شود، ادامه‌داد: به شرطی بخش خصوصی می‌تواند فعالیت خود را گسترده کند که دولت زمینه برای فعالیت این بخش فراهم کند، به‌طور مثال شرایطی برای صادرات تولیدات ایرانی فراهم کند تا با کاهش تعرفه‌های کمرگی، فشار رکود بر تولیدکننده را کاهش دهد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به این‌که فشار رکود بر تولیدکننده بسیار زیاد است، بیان داشت: با حمایت از بخش خصوصی و تعاونی‌ها می‌توان افزایش تولید در کشور را ایجاد کرد تا میزان فروش کالا‌ها در داخل و خارج افزایش یابد.

بخش خصوصی نسبت به تقویت مدیریت وارد عمل شود

وی با تأکید بر این‌که در شرایط رکود بخش خصوصی و تعاون از عرصه تولید و صنعت خارج می‌شوند، گفت: علاوه بر این‌که دولت نقش به‌سزایی در تقویت بخش خصوصی دارد، این انتظار وجود دارد که این بخش به‌طور خودجوش فعال‌تر عمل کند و به‌طور دقیق‌تر باید ضعف‌های مدیریتی خود را برطرف کنند.

این نماینده مجلس با بیان این‌که یکی از وظایف مدیریت در بخش خصوصی بازاریابی است، عنوان‌کرد: کشورهایی از جمله چین توانسته‌اند بازار کشورهای چون عراق، افغانستان و سوریه را در دست بگیرند این در حالی است که ما با وجود فاصله کم و هزینه حمل و نقل به کم‌تر نتوانسته‌ایم بازار کشورهای همسایه و به خصوص کشورهای حاشیه خلیج‌فارس که عمدتاً مصرف‌کننده هستند را در اختیار بگیریم.

موسوی‌لارگانی با تأکید بر این‌که با ضعف مدیریت و بازاریابی بخش خصوصی، بازار بزرگی را از دست داده‌ایم، اظهارداشت: از سوی دیگر دولت باید در زمینه نوسازی ماشین‌آلات صنعتی بخش خصوصی و تعاونی در زمینه افزایش تولید با نگاه کاهش هزینه تولید، گامی در تقویت بخش خصوصی ‌بردارد.

بخش خصوصی باید بازار آسیا و حاشیه خلیج‌فارس را در اختیار بگیرد

وی با بیان این‌که باید بازارهای آسیا و خلیج‌فارس در اختیار بخش خصوصی ایران باشد، ادامه‌داد: متأسفانه کشورهای دیگر کالاهای بی‌کیفیت خود را با بسته‌بندی شکیل در بازارهای آسیایی به فروش می‌رسانند اما ما به دلیل نداشتن بسته‌بندی مناسب در جذب مشتری موفق عمل نکرده‌ایم.

این نماینده مجلس با اشاره به اصول قانون اساسی در راستای شکوفایی اقتصاد کشور، گفت: طبق قانون اساسی بدنه دولت باید کوچک و کار‌ها به بخش خصوصی و مردم سپرده شود، این به معنا ایجاد بخش دیگری در کنار بخش دولتی، تعاون و خصوصی یا به عبارتی بخش خصولتی نیست بلکه باید کار‌ها به درستی در اختیار مردم قرار گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این‌که باید بر بخش خصوصی نظارت کامل وجود داشته باشد، اظهارداشت: اگر بخش خصوصی تقویت شود، کشور توسعه‌ یافته‌ای خواهیم داشت و در بازه زمانی کوتاهی می‌توان جای پای خود را در صادرات محکم کنیم.

موسوی لارگانی با تأکید بر این‌که تقویت بخش خصوصی باید از دو سوی دولت و بخش خصوصی صورت گیرد، توضیح داد: دولت با پرداخت تسهیلات، سرمایه در گردش، بخشش جریمه‌های مالیاتی و تأمین اجتماعی و حمایت در شرایط رکودی می‌توان نقش به‌سزایی در تقویت بخش خصوصی داشته باشد.

 

 وی ادامه: از سوی دیگر بخش خصوصی با تقویت مدیریت، به‌کارگیری نیروهای متخصص و طراحی‌های صحیح و تولید با کیفیت، نسبت به جذب بازار جهانی گام‌بردارد، البته باید توجه داشت که با افزایش کیفیت تولید، فروش محصولات داخلی در کشور نیز افزایش می‌یابد.