تغییرات جدید سرعت وسایل نقلیه در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها

کشاورزیان خبر داد تغییرات جدید سرعت وسایل نقلیه در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده در سمینار مجمع جهانی راه از کاهش سرعت مجاز در راه‌های کشور خبر داد و گفت: کاهش تلفات رانندگی به قسمت سخت خود رسیده است. رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در سمینار مجمع جهانی […]

کشاورزیان خبر داد

تغییرات جدید سرعت وسایل نقلیه در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده در سمینار مجمع جهانی راه از کاهش سرعت مجاز در راه‌های کشور خبر داد و گفت: کاهش تلفات رانندگی به قسمت سخت خود رسیده است.

رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در سمینار مجمع جهانی راه از سخت‌تر شدن کنترل‌های مربوط به کاهش تلفات جاده‌ای خبر داد و گفت: سرعت مجاز در راه‌های کشور کاهش می‌یابد.

به گزارش تین‌نیوز سمینار مجمع جهانی راه با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در مرکز همایش‌های سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.

داوودکشاورزیان در ابتدای این مراسم خبر داد که طبق هماهنگی پلیس راه، سازمان راهداری و کمیسیون ایمنی راه‌ها کاهش ۱۰ کیلومتری سقف سرعت مجاز در جاده‌ها در دستور کار کمیسیون ایمنی راه‌ها قرار گرفت که به‌زودی تصویب می‌شود.

وی خبر داد که این کاهش سرعت پیشنهاد سازمان راهداری به کمیسیون ایمنی راه‌ها بوده است.

کشاورزیان گفت: بدین‌ترتیب سقف سرعت مجاز در آ‌زادراه‌ها از ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت به ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت، در بزرگراه‌ها از ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، در راه‌های اصلی از ۹۵ کیلومتر بر ساعت به ۸۵ کیلومتر بر ساعت و در راه‌های فرعی به ۷۰ کیلومتر بر ساعت کاهش می‌یابد.

به گفته کشورزیان ایران یک درصد جمعیت دنیا را دارد و در کشور ۲۱۵ هزار کیلومتر انواع راه غیر از خیابان‌های درون شهری داریم.

وی با بیان این‌که ۱۳۰ هزار کیلومتر راه روستایی در کشور وجود دارد که ۹۰ کیلومتر آن آسفالته است، گفت: تاکنون ۲۰ میلیون خودرو و ۱۰ میلیون موتورسیکلت در کشور پلاک شده است و به دلیل پایین بودن نرخ سوخت، خودروهای فرسوده از ناوگان خارج نمی‌شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی، اظهارکرد: طی همکاری سازمان راهداری، کمیسیون ایمنی راه‌ها و ارگان‌های دست‌اندرکار جاده‌ای نقشه راه ایمنی در حال تصویب در کمیسیون ایمنی راه‌ها است که این مهم با همکاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و مجمع جهانی راه (پیارک) است.

کشاورزیان با بیان این‌که میزان تلفات جاده‌ای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش چندانی نداشته است، تصریح‌کرد: کاهش تلفات رانندگی به قسمت سخت خود رسیده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با بیان این‌که بیش‌ترین آمار کشته‌های سوانح جاده‌ای در سال ۸۵ بوده است، گفت: در سال ۸۵ میزان تلفات ناشی از سوانح جاده‌ای ۲۷ هزار نفر بوده که توانستیم این رقم را در سال گذشته به ۱۶ هزار نفر کاهش بدهیم.

 

وی ادامه‌داد: سیاست و برنامه ما این است که این رقم در ۱۰ سال آینده به کم‌تر از ۱۰هزار نفر برسد.