طرح بازسازی بافت‌های فرسوده جایگزین تأمین مسکن در کشور نیست

عضو کمیسیون عمران مجلس طرح بازسازی بافت‌های فرسوده جایگزین تأمین مسکن در کشور نیست عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به آغاز نوسازی بافت‌های فرسوده محله سیروس تهران از سوی وزارت راه، گفت: هر چند نوسازی واحدهای فرسوده لازم است اما این موضوع نمی‌تواند جایگزین طرح تأمین مسکن در کشور باشد. به گزارش خانه‌ملت، فرج‌ا…رجبی […]

عضو کمیسیون عمران مجلس

طرح بازسازی بافت‌های فرسوده جایگزین تأمین مسکن در کشور نیست

عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به آغاز نوسازی بافت‌های فرسوده محله سیروس تهران از سوی وزارت راه، گفت: هر چند نوسازی واحدهای فرسوده لازم است اما این موضوع نمی‌تواند جایگزین طرح تأمین مسکن در کشور باشد.

به گزارش خانه‌ملت، فرج‌ا…رجبی با اشاره به آغاز مراحل عملیاتی نوسازی مسکن در برنامه ملی بازآفرینی شهری در مناطق ناکارآمد با کلنگ‌زنی پروژه ۱۰۰ واحدی مسکن درمحله سیروس تهران و اظهارات اخیر وزیر راه و شهرسازی، گفت: آغاز بازسازی بافت‌های فرسوده از سوی وزارت راه و شهرسازی اقدامی مناسب و لازم بوده که باید برای مقاوم‌سازی سازه‌ها در راستای کاهش دغدغه‌های شهری انجام شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که نوسازی بافت‌های فرسوده ایمنی آنها را افزایش می‌دهد، افزود: با ورود دولت به این بخش تشویق مردم برای حضور در عرضه و سرمایه‌گذاری در راستای بازسازی بافت‌های فرسوده فراهم می‌شود.

طرح بازسازی بافت‌های فرسوده جایگزین تأمین مسکن نیست

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر این‌که طرح بازسازی بافت‌های فرسوده نمی‌تواند جایگزین طرح تأمین مسکن در کشور شود، تصریح‌کرد: هر چند ضرورت احیای این بافت‌ها حس می‌شود اما دولت نمی‌تواند با تکیه بر این بخش نیاز کشور به مسکن را نیز پوشش دهد.

رجبی با بیان این‌که بسیاری از بافت‌های فرسوده در بهترین نقاط شهری قرار گرفته‌اند، گفت: متأسفانه از دست دادن کیفیت شهری در این بافت‌ها مشکلات عدیده‌ای را ایجاد کرده که دولت اکنون باید با نوسازی این بافت‌ها در راستای بهبود شرایط حرکت کند.

دولت باید طرحی مشخص برای تنظیم بازار مسکن ارایه کند

وی ادامه‌داد: دولت برای جبران نیاز شهر‌ها و همچنین کشور به مسکن باید طرحی مشخص ارایه کند و تکیه صرف به بازسازی بافت‌های فرسوده نمی‌تواند به تعادل میان عرضه و تقاضا در بخش مسکن کمک کند.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآورشد: انتظار ما از وزارت راه و شهرسازی تولید مسکن در کنار نوسازی بافت فرسوده و مدیریت این حوزه با هدف تنظیم بازار است.