برگزاری مناقصه فاز یک ترمینال ایرانشهر فرودگاه امام (ره)ابتدای سال ۹۷

با هدف‌گذاری افزایش ۲۲ برابری ظرفیت فرودگاه امام طی چند فاز انجام می‌شود برگزاری مناقصه فاز یک ترمینال ایرانشهر فرودگاه امام (ره)ابتدای سال ۹۷    فرودگاه امام‌خمینی‌(ره) که در طول سال‌های گذشته موفق شده نام خود را به عنوان یکی از اصلی‌‌ترین مراکز حمل و نقل هوایی ایران ثبت کند در آستانه برداشتن گام‌های نهایی […]

با هدف‌گذاری افزایش ۲۲ برابری ظرفیت فرودگاه امام طی چند فاز انجام می‌شود

برگزاری مناقصه فاز یک ترمینال ایرانشهر فرودگاه امام (ره)ابتدای سال ۹۷

 

 فرودگاه امام‌خمینی‌(ره) که در طول سال‌های گذشته موفق شده نام خود را به عنوان یکی از اصلی‌‌ترین مراکز حمل و نقل هوایی ایران ثبت کند در آستانه برداشتن گام‌های نهایی قرار دارد که به توسعه زیرساخت‌های این فرودگاه کمکی جدی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، یکی از اصلی‌‌ترین دغدغه‌هایی که در طول سال‌های گذشته فرودگاه و شهر فرودگاهی امام‌خمینی‌(ره) با آن روبه‌رو بوده‌اند، بحث بالابودن تعداد مسافران در قیاس با ظرفیت مسافرگیری این فرودگاه بوده است. در حال حاضر ترمینال فعال فرودگاه امام‌خمینی‌(ره) سالانه ظرفیت حدوداً ۴ تا ۵ میلیون مسافر را دارد و این در حالی است که در طول سال‌های گذشته تعداد مسافران این فرودگاه به مرز ۱۰ میلیون نفر نزدیک شده‌اند، این موضوع باعث شده مسؤولان فرودگاه امام‌خمینی‌(ره) با وجود آن‌که این تقاضای سفر مدیریت کنند، اما نسبت به تقاضای بالای مسافران در سفرهای بین‌المللی و افزایش آنها در سال‌های آینده نگران باشند.

از این‌رو طرح توسعه شهر فرودگاهی امام‌خمینی‌(ره) در حوزه هوانوردی در دستور کار قرار گرفته است و کار ساخت ترمینال‌های سلام و ایرانشهر با جدیتی قابل توجه پیگیری می‌شود.

ترمینال سلام به عنوان طرحی که در کوتاه‌مدت در دستور کار قرار گرفته، با وجود مشکلات و ابهام‌های موجود بار دیگر در مسیر ساخت با جدیت کار خود را دنبال می‌کند و طبق پیش‌بینی وزارت راه و شهرسازی می‌توان همزمان با حج واجب سال آینده یعنی حوالی خردادماه سال ۱۳۹۷ از آن بهره‌برداری کرد.

با وجود اهمیت کار تکمیل فرودگاه سلام در ماه‌های آینده آنچه بیش‌ترین اهمیت را در مسیر توسعه فرودگاه امام‌خمینی(ره) دارد، ترمینال ایرانشهر خواهد بود. این ترمینال که در چند فاز ساخته شده و ظرفیت مسافرگیری ۱۱۰ میلیون نفری در سال را به فرودگاه امام‌خمینی‌(ره) اضافه می‌کند، باید از طریق مشارکت طرف‌های خارجی ساخته شود و از این‌رو کار طراحی نهایی آن برای ارایه به سرمایه‌گذاران بین‌المللی بسیار طولانی بود، اما طبق برآورد مشاور وزیر راه و شهرسازی امکان آن وجود دارد که در ابتدای سال آینده مناقصه آن برگزار شده و ساخت فاز ۱ این مجموعه نهایی شود.

با نهایی شدن انتخاب سرمایه‌گذار ترمینال ایرانشهر در نهایت ظرفیت مسافرپذیری فرودگاه امام‌خمینی‌(ره) به شکلی قابل توجه افزایش می‌یابد و با رساندن آن به مرز ۱۲۰ میلیون مسافر در سال که افزایشی حدوداً ۲۲ برابری را نشان می‌دهد، امکان رقابت این فرودگاه با بزرگان این عرصه در جهان را فراهم خواهد کرد.