بی‌توجهی به تداوم رشد اوراق مشارکت به چالش آتی اقتصاد منجر می‌شود

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بی‌توجهی به تداوم رشد اوراق مشارکت به چالش آتی اقتصاد منجر می‌شود رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: جلوگیری از فرارهای مالیاتی می‌تواند از راهکارهای عملیاتی برای جلوگیری از انتشار اوراق مشارکت باشد. به گزارش خانه‌ملت، محمدرضا‌پورابراهیمی‌داورانی درباره موضوع انتشار اوراق مشارکت گفت: بحث انتشار اوراق مشارکت اگر […]

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی

بی‌توجهی به تداوم رشد اوراق مشارکت به چالش آتی اقتصاد منجر می‌شود

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: جلوگیری از فرارهای مالیاتی می‌تواند از راهکارهای عملیاتی برای جلوگیری از انتشار اوراق مشارکت باشد.

به گزارش خانه‌ملت، محمدرضا‌پورابراهیمی‌داورانی درباره موضوع انتشار اوراق مشارکت گفت: بحث انتشار اوراق مشارکت اگر مدیریت نشود به یکی از موضوعات چالش‌برانگیز اقتصاد ایران در چند سال آینده تبدیل می‌شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه‌داد: بی توجهی به موضوع انتشار اوراق مشارکت و ادامه این کار، باعث می‌شود بدهی‌های بیش‌تری از دولت، به آینده منتقل شود.

آثار و پیامدهای رشد انتشار اوراق مشارکت در اقتصاد شاید قابل کنترل نباشد

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه گفت‌وگوی خود با خانه‌ملت افزود: رشد انتشار اوراق مشارکت در لوایح بودجه سنواتی ادامه‌دار بوده و با توجه به این‌که در آینده باید اصل و سود این اوراق پرداخته شود، وضعیت خاصی در اقتصاد کشور به‌وجود می‌آورد که شاید آثار و پیامدهای آن در اقتصاد کشور، قابل کنترل نباشد.

پورابراهیمی‌داورانی افزود: یکی از راهکارهای جایگزین برای جلوگیری از انتشار اوراق مشارکت، مدیریت هزینه‌ها در کشور است به نحوی که کاهش هزینه‌های متناسب با میزان منابع درآمدی کشور باشد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآورشد: افزایش منابع درآمدی از سایر مجموعه‌ها و همچنین منابع حاصل از جلوگیری از فرارهای مالیاتی می‌تواند از دیگر راهکارهای عملیاتی برای جلوگیری از انتشار اوراق مشارکت باشد.