تحقیق و تفحص از آلومینیم المهدی و هرمزال کلید خورد

تحقیق و تفحص از آلومینیم المهدی و هرمزال کلید خورد نماینده مردم بندرعباس در مجلس، از کلید خوردن تحقیق و تفحص از آلومینیم المهدی و هرمزال خبر داد. به گزارش خانه‌ملت، احمدمرادی با اشاره به مشکلات واگذاری آلومینیم المهدی و هرمزال، گفت: بحث تحقیق و تفحص از آلومینیم المهدی و هرمزال همزمان با تحقیق و […]

تحقیق و تفحص از آلومینیم المهدی و هرمزال کلید خورد

نماینده مردم بندرعباس در مجلس، از کلید خوردن تحقیق و تفحص از آلومینیم المهدی و هرمزال خبر داد.

به گزارش خانه‌ملت، احمدمرادی با اشاره به مشکلات واگذاری آلومینیم المهدی و هرمزال، گفت: بحث تحقیق و تفحص از آلومینیم المهدی و هرمزال همزمان با تحقیق و تفحص از آلومینیم اراک امضا و کلید خورد که این موضوع به کمیسیون تخصصی مجلس ارجاع و سپس در صحن علنی مطرح می‌شود.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی، افزود: پس از جلسه‌ای که در شورای رقابت درباره آلومینیم المهدی برگزار شد، تمامی اعضای شورای رقابت بالاتفاق تأیید کردند که این واگذاری خارج از روال قانونی بوده است و شورای رقابت پس از این‌که صورت‌جلسه را ارسال کرد، بررسی و صلاحیت رسیدگی این پرونده را از خود ساقط کرد و اظهارداشت که باید در مرجع قضایی پیگیری شود.

رأی سازمان بازرسی و دیوان محاسبات به تخلف در واگذاری آلومینیم المهدی

وی با بیان این‌که به منظور بررسی پرونده در مرجع قضایی تصمیم گرفته شد که ماده ۲۳۶ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی اعمال شود، ادامه‌داد: به این منظور ۱۵ نفر از نمایندگان اعلام آمادگی کرده‌اند که اعمال ماده ۲۳۶ آیین‌نامه را امضا کنند، که پس از طرح موضوع پرونده واگذاری آلومینیم در صحن این پرونده به قوه قضاییه ارجاع شود و قوه قضاییه به آن رسیدگی کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، یادآورشد: خوشبختانه سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات پس از بررسی این پرونده رأی دادند که در این واگذاری فساد و تخلفی رخ داده است.

 

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که مجموعه وزارت صنعت و ایمیدرو نیز این نگاه را داشته‌اند، که در واگذاری مجموعه آلومینیم المهدی و هرمزال تخلف رخ داده است، تصریح‌کرد: فردی که خریدار آلومینیم المهدی بوده مطالبات دولت را پرداخت نکرده است، از سوی دیگر سازمان دیده بان شفافیت به جد پیگیر این پرونده است تا حقوق بیت‌المال بازگردد.