جانباختگان حادثه پلاسکو شهید محسوب نشدند

جانباختگان حادثه پلاسکو شهید محسوب نشدند عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور با انتقاد از این‌که نه جانباختگان حادثه پلاسکو شهید محسوب شدند و نه خانواده آنان تحت پوشش بنیاد شهید قرار گرفتند، خواستار آن شد که مطالبات این افراد رسیدگی شود. قاسم‌میرزایی‌نیکو در گفت‌وگو با خانه‌ملت، در مورد شهید محسوب شدن آتش‌نشانان جان […]

جانباختگان حادثه پلاسکو شهید محسوب نشدند

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور با انتقاد از این‌که نه جانباختگان حادثه پلاسکو شهید محسوب شدند و نه خانواده آنان تحت پوشش بنیاد شهید قرار گرفتند، خواستار آن شد که مطالبات این افراد رسیدگی شود.

قاسم‌میرزایی‌نیکو در گفت‌وگو با خانه‌ملت، در مورد شهید محسوب شدن آتش‌نشانان جان باخته در حادثه پلاسکو، گفت: مقرراتی برای اطلاق عنوان شهید در چارچوب مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و مقام شهادت و شهید در آن تعریف شده است.

نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی، افزود: عنوان شهید به کسی اطلاق می‌شود که نظامی بوده و در جبهه جنگ یا در مقابله با اشرار جان خود را از دست دهد، بنابراین آتش‌نشانان جزو این نیرو‌ها محسوب نشده و بنیاد شهید نیز نمی‌تواند برخلاف آیین‌نامه‌ها و مقررات نسبت به اطلاق عنوان شهید به آتش‌نشانان جان باخته پلاسکو اقدام کند.

وی با بیان این‌که حتی به جانباختگان فاجعه دلخراش منا عنوان شهید اطلاق نشد، گفت: خانواده جانباختگان از مزایای شهدا برخوردار نشدند.

میرزایی‌نیکو با بیان این‌که برای حمایت از خانواده شهدای آتش‌نشان پلاسکو باید تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شود، تصریح‌کرد: مطالبات خانواده‌های شهدای آتش‌نشان باید از سوی دستگاه‌های مسؤول پیگیری شود.

نماینده مردم دماوند در مجلس دهم افزود: از نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید تقاضا داریم با استفاده از اختیارات خود و کسب اجازه از مقام‌معظم‌رهبری مطالبات خانواده شهدای آتش‌نشان را پیگیری کند تا آتش‌نشانان پلاسکو تحت پوشش بنیاد شهید قرار گرفته و خانواده آنها بتوانند از مزایای خانواده شهید برخوردار شوند.

 

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی ادامه‌داد: خانواده شهدای آتش‌نشان پلاسکو چشم انتظار حمایت‌های بنیاد شهید هستند، امیدواریم به رفع مشکلات آنها توجهی جدی شود.