اعتبارات بودجه باید به دست بنگاه‌های کوچک زود بازده برسد

اعتبارات بودجه باید به دست بنگاه‌های کوچک زود بازده برسد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که بودجه سال آینده اشتغال محور است، بیان‌داشت: اعتبارات به دست بنگاه‌های کوچک زود بازده برسد. به گزارش خانه‌ملت، سیدحسن‌حسینی‌شاهرودی بیان داشت: از درآمد حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، از منابع اعتباری دولتی، صندوق توسعه […]

اعتبارات بودجه باید به دست بنگاه‌های کوچک زود بازده برسد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که بودجه سال آینده اشتغال محور است، بیان‌داشت: اعتبارات به دست بنگاه‌های کوچک زود بازده برسد.

به گزارش خانه‌ملت، سیدحسن‌حسینی‌شاهرودی بیان داشت: از درآمد حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، از منابع اعتباری دولتی، صندوق توسعه و همچنین از مشارکت بانک‌ها برای اشتغال‌زایی اعتباراتی در نظر گرفته شد از سوی دیگر ارقام خوبی برای صادرات و مشوق‌های صادراتی در لایحه بودجه دیده شد.

نماینده مردم شاهرود در مجلس دهم شورای اسلامی با تأکید بر این‌که بودجه سال۹۷ اشتغال‌محور و صادرات محور است، به دغدغه‌هایی در این زمینه اشاره کرد و اظهارداشت: اما نگرانی‌هایی در زمینه چگونگی اجرای این قانون نیز وجود دارد و این سؤال مطرح می‌شود که آیا به اهدافی که در بودجه طراحی شده است، دست پیدا می‌کنیم؟

وی گفت: برای دستیابی به اهداف تعریف شده دولت باید اراده مستحکمی برای اجرا و عملیاتی کردن مصوبات داشته باشد و منابع و اعتبارات در نظر گرفته شده را در اختیار بخش خصوصی قرار دهد.

این نماینده مجلس با اشاره به تجربه‌های سال گذشته در اجرای برخی قوانین، بیان‌داشت: در سال‌های گذشته مصوباتی داشتیم که عملاً اجرایی نمی‌شود، برای نمونه از صندوق توسعه ملی ۱٫۵میلیارددلار و همین میزان از منابع بانکی برای توسعه اشتغال روستایی اعتبار در نظر گرفته شده است اما تا امروز ریالی از این اعتبارات به دست بخش خصوصی و کسانی که به دنبال اشتغال‌های کوچک و زود بازده روستایی هستند، نرسیده است.

طرح جامع برای به نتیجه رساندن اهداف اشتغال‌زایی بودجه۹۷ در نظر گرفته شود

حسینی در ادامه گفت‌وگو با خانه ملت، با تأکید بر این‌که مکانیزم مشخصی برای پرداخت وام‌ها و تسهیلات به مشاغل روستایی و کوچک و زودبازده تعریف نشده است، گفت: مشخص نیست که این اعتبارات برای چه تولیدی و با چه کیفیتی اختصاص پیدا می‌کند و حتی نمی‌دانیم پس از تولید برای عرضه آن در بازار داخل و خارج ارزیابی‌هایی شده است یا خیر.

وی اظهارداشت: با این حساب شاید تولیدکنندگان و شرکت‌های بزرگ بتوانند از این منابع استفاده کنند اما برای این‌که شرکت‌های کوچک و بنگاه‌های زودبازده به این تسهیلات دسترسی پیدا کنند، باید طرح جامعی در نظر گرفته شود.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تأکیدکرد: با تعیین اعتبار، تصویب قانون و پرداخت مبالغی به افراد کم‌درآمد که به دنبال اشتغال زود بازده هستند، نمی‌توان مشکل بیکاری را حل کرد، برای دستیابی به این هدف باید طرح جامعی پیاده‌سازی کرد.