کمیسیون عمران موافق تفکیک وزارت راه و مسکن است

رییس کمیسیون عمران کمیسیون عمران موافق تفکیک وزارت راه و مسکن است  رییس کمیسیون عمران مجلس درباره برگزاری جلسه استیضاح وزیر راه و شهرسازی گفت: استیضاح وزیر راه در آستانه انجام سفرهای نوروزی به صلاح نیست. به گزارش ایلنا، محمدرضارضایی‌کوچی درباره استیضاح وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: برگزاری جلسه استیضاح وزیر راه و شهرسازی در […]

رییس کمیسیون عمران

کمیسیون عمران موافق تفکیک وزارت راه و مسکن است

 رییس کمیسیون عمران مجلس درباره برگزاری جلسه استیضاح وزیر راه و شهرسازی گفت: استیضاح وزیر راه در آستانه انجام سفرهای نوروزی به صلاح نیست.

به گزارش ایلنا، محمدرضارضایی‌کوچی درباره استیضاح وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: برگزاری جلسه استیضاح وزیر راه و شهرسازی در دستور کار روز سه‌شنبه هفته جاری مجلس قرار دارد اما معتقدم این تاریخ باید به بعد از انجام سفرهای نوروزی موکول شود.

وی افزود: تا کم‌تر از دو هفته دیگر سفرهای نوروزی شروع می‌شود که وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی شقوق حمل و نقلی مسؤولیت مدیریت سفرهای نوروزی را برعهده دارد و به‌طور قطع استیضاح وزیر راه و شهرسازی در این شرایط به صلاح نیست.

رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان این‌که در آستانه سفرهای نوروزی مسؤولیت کنترل و نظارت جابه‌جایی‌‌ها و تردد مسافران زمینی، هوایی، دریایی و ریلی با وزارت راه و شهرسازی است، اظهارداشت: این ایام مهم‌ترین روزهای کاری وزارت راه و شهرسازی است و نباید در روند انجام وظایف خللی ایجاد شود بنابراین معتقدم زمان برگزاری جلسه استیضاح وزیر باید تغییر کند.

رضایی‌کوچی با اشاره به عملکرد وزیر راه و شهرسازی در زمینه نوسازی ناوگان هوایی گفت: آقای‌آخوندی بلافاصله پس از امضای تفاهمنامه برجام اقدام به نوسازی ناوگان هوایی و زمینی و ریلی کرد که قراردادهای قابل توجهی هم با کشورهای صاحب برند در حوزه تولید هواپیما و واگن منعقد شد.

وی افزود: همزمان با نوسازی ناوگان هوایی اقدامات نوسازی ناوبری فرودگاه‌ها هم انجام شد و ورود هواپیماهای کوچک به ناوگان هوایی باعث رونق فرودگاه‌های شهرهای کم‌برخوردار هم شد.

این نمانیده مجلس ادامه‌داد: کارنامه وزیر راه و شهرسازی در نوسازی ناوگان شقوق حمل و نقلی قابل قبول است و در مدت زمان کوتاه پسابرجام توانست اقدامات قابل توجهی در این زمینه انجام دهد.

رضایی همچنین با اشاره به تفکیک وزارت راه و مسکن از یکدیگر اظهارداشت: کمیسیون عمران موافق با جداسازی این دو بخش است و باید دو وزارتخانه حمل و نقل و مسکن ایجاد شود.

وی تأکیدکرد: اگر مجلس موافق باشد در ابتدای سال آینده این دو بخش وزارتخانه از هم تفکیک خواهد شد.