رشد ۵ برابری قیمت مسکن به نسبت تورم

عضو کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد رشد ۵ برابری قیمت مسکن به نسبت تورم عضو کمیسیون عمران مجلس، از رشد ۵ برابری قیمت مسکن به نسبت تورم انتقاد کرد و گفت: دولت باید با سیاست‌های حمایتی از بزرگ‌تر شدن حباب قیمت مسکن جلوگیری کند. به گزارش خانه‌ملت، شهرام‌کوسه‌غراوی با اشاره به آمار اعلامی از سوی […]

عضو کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد

رشد ۵ برابری قیمت مسکن به نسبت تورم

عضو کمیسیون عمران مجلس، از رشد ۵ برابری قیمت مسکن به نسبت تورم انتقاد کرد و گفت: دولت باید با سیاست‌های حمایتی از بزرگ‌تر شدن حباب قیمت مسکن جلوگیری کند.

به گزارش خانه‌ملت، شهرام‌کوسه‌غراوی با اشاره به آمار اعلامی از سوی دولت در خصوص ثابت نگه داشتن نرخ تورم در بازه ۸درصد، گفت: وضعیت فعلی بازار رقم تورم را بیش از ارقام اعلامی از سوی دولت نشان می‌دهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که حباب قیمت مسکن به بزرگ‌‌ترین حد خود در چند سال اخیر رسیده است، افزود: متأسفانه نرخ مسکن ۵برابر نرخ تورم شاید هم بیش‌تر با افزایش قیمت مواجه شده است.

گرانی مسکن فشار مضاعفی بر خانوار‌ها تحمیل کرده است

نماینده مردم مینودشت، کلاله و گالیکش در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر این‌که گرانی مسکن فشار مضاعفی بر خانوار‌ها تحمیل کرده است، تصریح‌کرد: روند قیمت مسکن در چند ماه اخیر نشان می‌دهد که در برخی مناطق کلان‌شهر‌ها رشد بیش از ۳میلیون‌تومانی در هر متر واحد مسکونی صورت گرفته است.

وی با بیان این‌که افزایش ۲۵ الی ۳۰درصدی نرخ مسکن در ماه‌های اخیر زنگ هشداری برای خانه‌دار شدن اقشار متوسط و ضعیف جامعه است، گفت: دولت باید با سیاست‌های حمایتی ضمن جلوگیری از بزرگ‌تر شدن حباب قیمت مسکن روند نزولی نرخ در این حوزه را پیگیری کند.

نرخ تورم موجود در بطن جامعه با نرخ اعلامی مسؤولان متفاوت است

کوسه‌غراوی با تأکید بر این‌که دولت باید به جای ارایه آمار در خصوص نرخ تورم بطن جامعه را برای ارزیابی این موضوع در نظر بگیرد، افزود: مسلماً در ماه‌های اخیر گرانی‌ها کاهش قدرت خرید مردم در بسیاری از حوزه‌ها را رقم زده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه‌داد: کمیسیون عمران مجلس بار‌ها در خصوص کمک به دولت در راستای ساماندهی بازار مسکن اعلام آمادگی کرده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تأکیدکرد: ادامه روند فعلی در بازار مسکن به صلاح نیست زیرا با بزرگ شدن حباب قیمت‌ها امکان بازگشت به نرخ‌های قبل از تورم وجود نخواهد داشت.