معاون وزیر راه اعلام کرد قرارداد ساخت۸۹۶ کیلومتر آزادراه جدید با پیمانکاران در شرف نهایی شدن خیرا…خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی معتقد است: در حال حاضر بانک مرکزی یکی از خوش قولترین بانکهای جهان بوده و تضمین آن موردقبول کشورهای متعدد است؛ بنابراین مشکلی در خصوص حضور بخش سرمایهگذاری نداریم. به گزارش صما، معاون […]
معاون وزیر راه اعلام کرد
قرارداد ساخت۸۹۶ کیلومتر آزادراه جدید با پیمانکاران در شرف نهایی شدن
خیرا…خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی معتقد است: در حال حاضر بانک مرکزی یکی از خوش قولترین بانکهای جهان بوده و تضمین آن موردقبول کشورهای متعدد است؛ بنابراین مشکلی در خصوص حضور بخش سرمایهگذاری نداریم.
به گزارش صما، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در بخش جادهای تنها در حوزه آزادراهی سرمایهگذاری مشترک داریم. گفت: از گذشته تاکنون سرمایهگذاری در این بخش داخلی بوده و از دیرباز در این حوزه این سرمایهگذاری به دو شکل فردی یا مشارکتی با بانکها صورت گرفته است.
خیرا…خادمی بابیان مطلب فوق گفت: بنابراین، تنشهای سیاسی تأثیر چندانی بر حوزه حملونقل جادهای و پروژههای جدید نخواهد داشت.
وی با بیان اینکه تنها حوزه متأثر از تنشهای سیاسی بخش ریلی است گفت: با اینوجود در این حوزه حضور سرمایهگذاران خارجی از ابتدای سال۹۶ پررنگ بوده و در صورت ایجاد تنش اقتصادی یا سیاسی در آینده نزدیک این مشکلات با فاینانس قابل جبران است و از آنجایی بانک مرکزی تضمینهای قابل قبولی به کشورهای فاینانس ارایه میدهد مشکلی در این خصوص ایجاد نخواهد شد.
خادمی در ادامه تأکید کرد: در حال حاضر بانک مرکزی یکی از خوشقولترین بانکهای جهان بوده و تضمین آن موردقبول کشورهای متعدد است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور گفت: مطمئن در سالهای آتی قراردادها مرتبط با حملونقل در بین کشورهای دوست و تمامی کشورهایی که تمایل زیادی برای حضور و سرمایهگذاری در ایران دارند مشکلی نخواهد داشت.
وی بابیان اینکه ۶ قرارداد امضای شده ریلی در سال۹۶ بیانگر حضور پررنگ کشورها در سرمایهگذاری است خاطرنشان کرد: بالغبر ٣هزارو۴۱۰کیلومتر پروژه ریلی در حال انجام و ۵هزار کیلومتر ریل جدید در دست مطالعه قرار دارد.
وی افزود: تا پایان سال۹۶ حدود ۵۱۶کیلومتر ریلگذاری انجامشده، تحویل داده میشود و امیدواریم با این اقدام مجموع طول خطوط ریلی قابل بهرهبرداری در یک سال به ۹۱۹کیلومتر برسد و تا ۳ماهه اول سال۹۷، ۵استان کشور به شبکه ریلی متصل شوند.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه بیان داشت: با توجه به وضعیت خاص کشور استفاده از بخش خصوصی و تأمین مالی از طریق فاینانس با تدبیر وزیر راه و شهرسازی در دستور کار قرارگرفته است.
وی افزود: بر این اساس در بخش ریلی ۷پروژه در مجموع به ارزش ۱۳هزار میلیارد تومان در برنامه تأمین مالی قرار گرفت که بهعنوان نمونه کرمانشاه-خسروی و شیراز-بوشهر اشاره کرد. همچنین پروژههای همدان-سنندج، گرگان-مشهد، میانهـاردبیل و میانهـتبریز در دست پیگیری و نهایی شدن هستند.
خادمی همچنین از نهایی شدن ۸۹۶کیلومتر آزادراه در قالب ۸پروژه جدید در آینده نزدیک با پیمانکاران راهسازی خبر داد و گفت: ۱۱۱۳کیلومتر آزادراه در سال گذشته بااعتبار ۸۷۰۰میلیارد تومان اجرایی شد که ۷۰درصد سهم از سوی بخش خصوصی و ۳۰درصد آن را دولت تأمین کرد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور افزود: قرارداد ساخت ۸۹۶ کیلومتر آزادراه جدید در قالب ۸پروژه در حال نهایی شدن است و امیدواریم پس از انجام فرایندها از سوی دولت به تصویب برسد.
معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان یکی از اقدامات مهم دولت برای افزایش ظرفیت جادهای کشور را طرح ارتقای سطح سرویس عنوان کرد و گفت: شریانهای مهم ترافیکی باید به آزادراه و بزرگراه ارتقا یابند؛ لذا با ارتقای سطح جادهها بهصورت آزادراهی کمبود مسیرهای جادهای رفع و به نیازهای خودروها و مسافر پاسخ داده میشود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.