قرارداد ساخت۸۹۶ کیلومتر آزادراه جدید با پیمانکاران در شرف نهایی شدن

معاون وزیر راه اعلام کرد  قرارداد ساخت۸۹۶ کیلومتر آزادراه جدید با پیمانکاران در شرف نهایی شدن خیرا…خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی معتقد است: در حال حاضر بانک مرکزی یکی از خوش ‌قول‌‌‌ترین بانک‌های جهان بوده و تضمین آن موردقبول کشورهای متعدد است؛ بنابراین مشکلی در خصوص حضور بخش سرمایه‌گذاری نداریم. به گزارش صما، معاون […]

معاون وزیر راه اعلام کرد

 قرارداد ساخت۸۹۶ کیلومتر آزادراه جدید با پیمانکاران در شرف نهایی شدن

خیرا…خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی معتقد است: در حال حاضر بانک مرکزی یکی از خوش ‌قول‌‌‌ترین بانک‌های جهان بوده و تضمین آن موردقبول کشورهای متعدد است؛ بنابراین مشکلی در خصوص حضور بخش سرمایه‌گذاری نداریم.

به گزارش صما، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که در بخش جاده‌ای تنها در حوزه آزادراهی سرمایه‌گذاری مشترک داریم. گفت: از گذشته تاکنون سرمایه‌گذاری در این بخش داخلی بوده و از دیرباز در این حوزه این سرمایه‌گذاری به دو شکل فردی یا مشارکتی با بانک‌ها صورت گرفته است.

خیرا…خادمی بابیان مطلب فوق گفت: بنابراین، تنش‌های سیاسی تأثیر چندانی بر حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای و پروژه‌های جدید نخواهد داشت.

وی با بیان این‌که تنها حوزه متأثر از تنش‌های سیاسی بخش ریلی است گفت: با این‌وجود در این حوزه حضور سرمایه‌گذاران خارجی از ابتدای سال۹۶ پررنگ بوده و در صورت ایجاد تنش اقتصادی یا سیاسی در آینده نزدیک این مشکلات با فاینانس قابل جبران است و از آنجایی بانک مرکزی تضمین‌های قابل قبولی به کشورهای فاینانس ارایه می‌دهد مشکلی در این خصوص ایجاد نخواهد شد.

خادمی در ادامه تأکید کرد: در حال حاضر بانک مرکزی یکی از خوش‌قول‌‌‌ترین بانک‌های جهان بوده و تضمین آن موردقبول کشورهای متعدد است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور گفت: مطمئن در سال‌های آتی قرارداد‌‌ها مرتبط با حمل‌ونقل در بین کشورهای دوست و تمامی کشورهایی که تمایل زیادی برای حضور و سرمایه‌گذاری در ایران دارند مشکلی نخواهد داشت.

وی بابیان این‌که ۶ قرارداد امضای شده ریلی در سال۹۶ بیانگر حضور پررنگ کشور‌‌ها در سرمایه‌گذاری است خاطرنشان کرد: بالغ‌بر ٣هزارو۴۱۰کیلومتر پروژه ریلی در حال انجام و ۵هزار کیلومتر ریل جدید در دست مطالعه قرار دارد.

وی افزود: تا پایان سال۹۶ حدود ۵۱۶کیلومتر ریل‌گذاری انجام‌شده، تحویل داده می‌شود و امیدواریم با این اقدام مجموع طول خطوط ریلی قابل بهره‌برداری در یک سال به ۹۱۹کیلومتر برسد و تا ۳‌ماهه اول سال۹۷، ۵استان کشور به شبکه ریلی متصل شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه بیان داشت: با توجه به وضعیت خاص کشور استفاده از بخش خصوصی و تأمین مالی از طریق فاینانس با تدبیر وزیر راه و شهرسازی در دستور کار قرارگرفته است.

وی افزود: بر این اساس در بخش ریلی ۷پروژه در مجموع به ارزش ۱۳هزار میلیارد تومان در برنامه تأمین مالی قرار گرفت که به‌عنوان نمونه کرمانشاه‌-خسروی و شیراز-بوشهر اشاره کرد. همچنین پروژه‌های همدان-سنندج، گرگان-مشهد، میانه‌ـاردبیل و میانهـتبریز در دست پیگیری و نهایی شدن هستند.

خادمی همچنین از نهایی شدن ۸۹۶کیلومتر آزادراه در قالب ۸پروژه جدید در آینده نزدیک با پیمانکاران راهسازی خبر داد و گفت: ۱۱۱۳کیلومتر آزادراه در سال گذشته بااعتبار ۸۷۰۰میلیارد تومان اجرایی شد که ۷۰درصد سهم از سوی بخش خصوصی و ۳۰درصد آن را دولت تأمین کرد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور افزود: قرارداد ساخت ۸۹۶ کیلومتر آزادراه جدید در قالب ۸پروژه در حال نهایی شدن است و امیدواریم پس از انجام فرایند‌‌ها از سوی دولت به تصویب برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان یکی از اقدامات مهم دولت برای افزایش ظرفیت جاده‌ای کشور را طرح ارتقای سطح سرویس عنوان کرد و گفت: شریان‌های مهم ترافیکی باید به آزادراه و بزرگراه ارتقا یابند؛ لذا با ارتقای سطح جاده‌ها به‌صورت آزادراهی کمبود مسیرهای جاده‌ای رفع و به نیازهای خودرو‌‌ها و مسافر پاسخ داده می‌شود.