خطر ایجاد بحران با ورود معیشت کولبران به خطوط قرمز

خطر ایجاد بحران با ورود معیشت کولبران به خطوط قرمز نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس با بیان این‌که پاسخگو تبعات بیکاری ۷۰ الی ۸۰ هزار نفر کولبر در کشور کیست، گفت: ایجاد بحران جدی در کشور با ورود معیشت کولبران به خطوط قرمز رقم می‌‌خورد. به گزارش خانه ملت، رسول‌خضری درباره وضعیت کولبران […]

خطر ایجاد بحران با ورود معیشت کولبران به خطوط قرمز

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس با بیان این‌که پاسخگو تبعات بیکاری ۷۰ الی ۸۰ هزار نفر کولبر در کشور کیست، گفت: ایجاد بحران جدی در کشور با ورود معیشت کولبران به خطوط قرمز رقم می‌‌خورد.

به گزارش خانه ملت، رسول‌خضری درباره وضعیت کولبران در کشور، گفت: مصوبه بسیار نسنجیده و خام آقای رییس‌جمهور در اواخر سال ۹۶ در زمینه کولبران موجب بیکاری ۷۰ الی ۸۰ هزار از کولبران و کسبه بازار شده است بنابراین باید هرچه سریعتر تدابیری برای رونق اشتغال این اقشار زحمتکش اندیشیده شود.

 نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آقای رییس‌جمهور در شرایطی شعار می‌دهد که برای ۷۵۰ الی ۹۵۰ هزار نفر فرصت اشتغال ایجاد می‌کند که با تصمیمات غلط شاهد بیکاری گسترده کولبران در مناطق مرزی هستیم.

خضری افزود: وضعیت معیشت و اشتغال کولبران در شرایطی وارد خطر قرمز شده است که تضمین منافع ملی ما با تأمین معیشت اقتصادی مرزنشینان ارتباط مستقیم دارد، بنابراین ما انتظار داریم آقای رییس‌جمهور وضعیت مرزنشینان را درک کند و در راستای تأمین معیشت و اشتغال کولبران تصمیمات مهمی اتخاذ کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان این‌که پاسخگو تبعات بیکاری۷۰ الی ۸۰هزارکولبر در کشور کیست، یادآور شد: ایجاد بحران جدی در کشور با ورود معیشت کولبران به خطوط قرمز رقم می‌خورد، بنابراین باید در این راستا اقدامات کارآمدی برای رفع مشکلات کولبران عملیاتی شود.