ساخت ۶۳۰ واگن آلومینیومی با برگزاری مناقصه

ساخت ۶۳۰ واگن آلومینیومی با برگزاری مناقصه    تأکید ایدرو در قرارداد تأمین ۲۰۰۰ واگن برای ۹ کلان‌شهر کشور حمایت از تولید داخل بوده است و در همه قرارداد‌ها به ویژه موضوع واگن‌ها یک طرفش شرکت‌های ایرانی حضور دارند. قرارداد همکاری تأمین و ساخت ۴۵۰ واگن مترو برای شهرهای اهواز، شیراز و تبریز بین سازمان […]

ساخت ۶۳۰ واگن آلومینیومی با برگزاری مناقصه

 

 تأکید ایدرو در قرارداد تأمین ۲۰۰۰ واگن برای ۹ کلان‌شهر کشور حمایت از تولید داخل بوده است و در همه قرارداد‌ها به ویژه موضوع واگن‌ها یک طرفش شرکت‌های ایرانی حضور دارند.

قرارداد همکاری تأمین و ساخت ۴۵۰ واگن مترو برای شهرهای اهواز، شیراز و تبریز بین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) و شرکت پوژن چین، امضا شد.

به گزارش ایدرونیوز، تأکید ایدرو در قرارداد تأمین ۲۰۰۰ واگن برای ۹ کلان‌شهر کشور حمایت از تولید داخل بوده است و در همه قرارداد‌ها به ویژه موضوع واگن‌ها یک طرفش شرکت‌های ایرانی حضور دارند.

رییس هیأت‌عامل ایدرو با اشاره به برنامه ششم توسعه و تأکید رییس‌جمهوری مبنی ‌بر توسعه صنعت ریلی، گفت: سال گذشته شورای اقتصاد مصوبه‌ای مبنی ‌بر ساخت دو هزار واگن مترو برای تهران و کلان‌شهر‌ها به ارزش بیش از دو میلیارد یورو مصوب کرد که با هماهنگی وزارت کشور و ایدرو در حال انجام است.

منصورمعظمی تصریح کرد: این قرارداد به منظور حداکثر استفاده از توان داخلی کشور در حوزه واگن‌سازی، با مشارکت شرکت خارجی و با بهره‌گیری از فناوری روز جهان در شرکت واگن پارس انجام خواهد شد.

وی افزود: تعداد واگن‌‌ها در این قرارداد ۴۵۰ واگن برای شهرهای اهواز، شیراز و تبریز خواهد بود و شرکت پوژن چین متعهد شده اعتبار مالی پروژه تا سقف ۸۵ درصد را از منابع کشور چین تأمین کند.

معظمی با بیان این‌که شرط‌های اولیه همه مذاکره‌ها، استفاده از حداکثر توان و ظرفیت داخلی و انتقال فناوری و دانش فنی است، اظهارکرد: در این همکاری مشترک به‌طور متوسط ۳۵ درصد و در نهایت ۵۹ درصد داخلی‌سازی واگن‌های آلومینیومی در ایران انجام می‌شود. تاکنون واگن‌های مترو کشور از جنس کربن استیل بود و امیدواریم با عقد قراردادهای جدید بتوانیم واگن‌هایی با جنس آلومینیم و کیفیت عالی تولید کنیم. وی افزود: با توجه به مذاکره‌های انجام‌شده برای تجهیز و راه‌اندازی شرکت پارس، ۲۵ میلیون یورو سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده که طرف خارجی برای این سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی کرده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: نخستین بخش از این کار که مناقصه ۶۳۰ واگن مسافری برای تهران است، تعیین‌تکلیف شده و امیدواریم تا پایان امسال این قرارداد از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و شهرداری تهران منعقد شود.

رییس ایدرو با اشاره به قرارداد منعقدشده در زمینه ساخت و تأمین واگن در کشور خاطرنشان‌کرد: سال آینده شاهد رونق بیش‌تر کارخانه‌های واگن‌سازی با ظرفیت و اشتغال بیش‌تر خواهیم بود و در ۳ تا ۴ سال آینده مردم شاهد واگن‌های زیباتر با مصرف انرژی کم‌تر و آلودگی پایین‌تر محیط‌زیست خواهند بود.