قیمت مسکن تا چند ماه آینده به ثبات می‌رسد

دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن قیمت مسکن تا چند ماه آینده به ثبات می‌رسد دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن گفت: افزایش قیمت مسکن متأثر از نرخ ارز است و با کنترل قیمت توسط دولت این بازار نیز به ثبات می‌رسد. فرشیدپورحاجت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، با بیان این‌که حوزه مسکن متأثر از اقتصاد کلان کشور است، […]

دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن

قیمت مسکن تا چند ماه آینده به ثبات می‌رسد

دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن گفت: افزایش قیمت مسکن متأثر از نرخ ارز است و با کنترل قیمت توسط دولت این بازار نیز به ثبات می‌رسد.

فرشیدپورحاجت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، با بیان این‌که حوزه مسکن متأثر از اقتصاد کلان کشور است، اظهارکرد: زمانی که اقتصاد کلان کشور حالت غیرعادی و یا دچار نوسان و نابسامانی می‌شود، به‌طور یقین بازار مسکن نیز واکنش نشان می‌دهد.

وی در ادامه افزود: در سال‌های گذشته بازارهای موازی مسکن از جمله طلا، دلار و بورس دچار نوسان می‌شدند، بازار مسکن نیز واکنش نشان می‌داد و دچار نوسان و افزایش قیمت می‌شد.

دبیر انجمن انبوه‌سازان، گفت: طی چند روز گذشته دولت تلاش کرد نرخ دلار را کنترل کند و در این زمینه عملکرد مناسبی داشته باشد در همین راستا بازار مسکن نیز تحت کنترل قرار گرفت و رنگ و بوی بهتری نسبت به قبل گرفت.

پورحاجت با اشاره به این‌که معاملات مسکن پیش از سال ۹۷ افزایش پیدا کرد، گفت: افزایش نرخ قیمت مسکن از سال گذشته شروع شده و به نظر می‌رسد که این افزایش قیمت در ماه‌های گذشته به ثبات برسد و کنترل شود.

وی تأکیدکرد: در سال جدید متناسب با نرخ تورم قیمت مسکن دو تا ۳ درصد دچار افزایش قیمت می‌شود.