بازار اجاره‌بها گرم می‌شود

بازار اجاره‌بها گرم می‌شود عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت: با توجه به تأثیرپذیری مسکن از بازارهای موازی مجموعه تیم اقتصادی دولت باید در مسیر کاستن از حباب قیمت مسکن و در نتیجه اجاره‌بها تعامل داشته باشند. به گزارش مناقصه‌مزایده، یوناتن‌بت‌کلیا با تأکید بر ضرورت تسریع در اجرای طرح مسکن اجتماعی، گفت: تعلل دولت در حوزه […]

بازار اجاره‌بها گرم می‌شود

عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت: با توجه به تأثیرپذیری مسکن از بازارهای موازی مجموعه تیم اقتصادی دولت باید در مسیر کاستن از حباب قیمت مسکن و در نتیجه اجاره‌بها تعامل داشته باشند.

به گزارش مناقصه‌مزایده، یوناتن‌بت‌کلیا با تأکید بر ضرورت تسریع در اجرای طرح مسکن اجتماعی، گفت: تعلل دولت در حوزه اجرای این طرح به معنای غفلت وزارت راه‌و‌شهرسازی نیست بلکه این وزارتخانه با کمبود منابع و بودجه شدید مواجه بوده از این رو توان پرداختن به این مسایل را ندارد.

نماینده مسیحیان‌آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که بودجه وزارت‌راه برای اجرای طرح‌های عمرانی در کشور بسیار کم است، افزود: هر چند وزارت راه‌وشهرسازی برنامه‌های جامعی در حوزه ساخت مسکن اجتماعی دارد اما ناتوانی در تأمین منابع توفیق اجرای آن را سلب می‌کند.

گرانی مسکن سربار اجاره‌بها شد

وی با تأکید بر این‌که بی‌برنامگی در حوزه مسکن به صلاح نیست، تصریح کرد: گرانی مسکن در ماه‌های اخیر به هدایت هزینه‌های سربار به بخش اجاره‌بها منجر شده است.

بت‌کلیا، با بیان این‌که دولت قبل از آغاز زمان نقل‌وانتقالات باید نسبت به ساماندهی بازار مسکن اقدام کند، گفت: با توجه به بزرگ شدن حباب قیمت‌ها در ماه‌های اخیر توان خرید مردم کم شده و در نتیجه بازار اجاره‌بها داغ خواهد بود.

تعامل دستگاه‌های مسؤول راه بهبود وضعیت بازار مسکن است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تأکید بر این‌که ساماندهی بازار مسکن به تنهایی و بدون تعامل سایر دستگاه‌ها ممکن نیست، افزود: با توجه به تأثیرپذیری مسکن از بازارهای موازی مجموعه تیم اقتصادی دولت باید در مسیر کاستن از حباب قیمت مسکن و در نتیجه اجاره‌بها تعامل داشته باشند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دولت باید با تشویق بخش خصوصی حضور این بخش را در حوزه ساخت‌وساز مسکن حمایتی و اجتماعی تقویت کند تا به این ترتیب معضل کمبود منابع مرتفع شود.