تحصیل دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی باید به ۱۵درصد برسد

براساس قانون برنامه ششم تحصیل دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی باید به ۱۵درصد برسد رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با اشاره به تحصیل ۱۱درصد دانش‌آموزان کشور در مدارس غیردولتی، تصریح‌کرد: براساس قانون برنامه ششم این امر باید به ۱۵ درصد افزایش یابد. به گزارش خانه‌ملت، مجتبی‌زینی‌وند، با اشاره به این‌که حدود ۱۱درصد از دانش‌آموزان کشور […]

براساس قانون برنامه ششم

تحصیل دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی باید به ۱۵درصد برسد

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با اشاره به تحصیل ۱۱درصد دانش‌آموزان کشور در مدارس غیردولتی، تصریح‌کرد: براساس قانون برنامه ششم این امر باید به ۱۵ درصد افزایش یابد.

به گزارش خانه‌ملت، مجتبی‌زینی‌وند، با اشاره به این‌که حدود ۱۱درصد از دانش‌آموزان کشور در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند، گفت: برنامه ششم توسعه به مدارس غیردولتی تکلیف کرده است که تا پایان برنامه تعداد دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی به ۱۵درصد افزایش یابد.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش افزود: برخی کارشناسان مطرح می‌کنند که کیفیت مدارس دولتی از سطح مطلوبی برخوردار نیست اما این اظهارنظر‌ها کلیت ندارد؛ بسیاری از مدارس دولتی از کیفیت بالایی برخوردارند و معلمان توانا در این مدارس مشغول به فعالیت هستند.

برنامه‌هایی برای ارتقا کیفیت مدارس غیردولتی تهیه شده است

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با اشاره به کیفیت مدارس غیردولتی، ادامه داد: خوشبختانه ضمن این‌که کیفیت مدارس غیردولتی در سطح خوب و مطلوبی قرار دارد، ما برنامه‌های کاملاً تعریف‌شده‌ای برای ارتقا کیفیت مدارس غیردولتی برای سال ۹۸- ۹۷ داریم و این برنامه‌ها در زمان معین اعلام می‌شود.

وضعیت مطلوب آموزشی مدارس غیردولتی عامل استقبال از این مدارس است

زینی‌وند، بیان کرد: وضعیت مطلوب آموزشی مدارس غیردولتی باعث شده بسیاری از اولیا متقاضی ثبت‌نام فرزندان خود در این مدارس باشند؛ هر مدرسه‌ای که به کیفیت آموزش توجه بالایی داشته باشد استقبال از این مدرسه بیش‌تر می‌شود و این موضوع تکلیفی برای مدارس غیردولتی است که با برنامه‌ریزی‌های مناسب رضایت اولیا را به دست آورند.

لزوم ایجاد زیرساخت‌ها برای توسعه مدارس غیردولتی

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی در پایان با اشاره به لزوم ایجاد مقدمات لازم در مدارس غیردولتی برای پوشش ۱۵درصد دانش‌‍‌آموزان کشور، افزود: این موضوع به مقدماتی نیاز دارد که ما باید آنها را فراهم کنیم؛ ما در حال انجام اقدامات لازم در این زمینه هستیم و امیدواریم بتوانیم به درصد پیش‌بینی شده دست یابیم.