دوران آینده‌فروشی شهر‌ها تمام شده است

رییس مجمع جهانی شهرهای راه ابریشم دوران آینده‌فروشی شهر‌ها تمام شده است نشست تخصصی دیپلماسی شهری و توسعه شهر‌ها به همت دبیرخانه مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران در هتل بین‌المللی فردوسی تهران برگزار شد. به گزارش مناقصه‌مزایده، مسعود نصرتی در این نشست با اشاره به این‌که امروزه در مدیریت شهری نمی‌توان به شیوه سنتی شهر‌ها را […]

رییس مجمع جهانی شهرهای راه ابریشم

دوران آینده‌فروشی شهر‌ها تمام شده است

نشست تخصصی دیپلماسی شهری و توسعه شهر‌ها به همت دبیرخانه مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران در هتل بین‌المللی فردوسی تهران برگزار شد.

به گزارش مناقصه‌مزایده، مسعود نصرتی در این نشست با اشاره به این‌که امروزه در مدیریت شهری نمی‌توان به شیوه سنتی شهر‌ها را اداره کرد، اظهارداشت: باید برای اداره شهر از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کنیم و دوران آزمون و خطا به اتمام رسیده است.

رییس مجمع جهانی شهرهای راه ابریشم با بیان این‌که پشت درهای بسته نمی‌توان مدیریت کرد، گفت: دوران آینده‌فروشی شهر‌ها تمام شده است.

وی شهر‌ها را موتور مولد توسعه دانست و افزود: باید بررسی کنیم شهر‌ها امروزه به چه اندازه می‌توانند با یکدیگر تعامل و مراودات در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و… داشته باشند.

رییس مجمع جهانی شهرهای راه ابریشم تصریح‌کرد: مدت‌هاست در حوزه دیپلماسی شهری به تمرین می‌پردازیم و این تمرین بسیار طولانی شده است.

وی با اشاره به این‌که سازمان ملل متحد در سال ۱۹۹۲ تجربه‌های موفق شهرهای دنیا را جمع‌آوری کرد، عنوان داشت: ۲۷ هزار تجربه موفق و راه‌حل‌های آن جمع‌آوری شد و باید ببینیم از این ۲۷ هزار تجربه چه مقدار استفاده کردیم.

وی با تأکید بر این‌که باید از داشته‌ها و ظرفیت خود حداکثر استفاده را ببریم، گفت: به‌طور مثال کشور چین که در تمامی صنایع نقش مهمی دارند در صنعت گردشکری و جاده ابریشم برنامه‌ریزی کرد و مدعی شد در سال ۲۰۱۸ اقتصاد اول دنیا خواهد شد.

نصرتی ادامه داد: دولت چین با دولت ایران ۶ تفاهمنامه در حوزه‌های مختلف منعقد کرد و باید ارزیابی کنیم چه اندازه از این تفاهمنامه‌ها بهره‌مند شدیم.

شهردار رشت دبیر اجرایی شبکه راه‌حل‌های جهانی

وی با اشاره به این‌که دبیرخانه مجمع جهانی شهرهای راه ابریشم سال ۲۰۱۶ به ایران سپرده شده است، عنوان داشت: ۴۱ شهر ایران و ۶۵۰ شهر دیگر در دنیا عضو مجمع جهانی شهرهای راه ابریشم هستند.

شهردار رشت اذعان داشت: مسؤولیت ارتباط شهرهای اسلامی نیز به ایران سپرده شده و باید از این ظرفیت‌ها حداکثر استفاده را ببریم و همچنین دبیر اجرایی شبکه راه‌حل‌های جهانی نیز بر عهده اینجانب است.

وی تأکیدکرد: وزارتخانه‌های مرتبط با مدیریت شهری در دیپلماسی شهری اقدامات جسورانه با سرعت انجام دهند و فرصتی باقی نمانده است.

نصرتی اظهارداشت: امیدوارم زمانی برسد آزمون و خطا و کسب تجربه از جیب و منابع مردم در شهرهای ایران به اتمام برسد.

گفتنی است در این اجلاس مسعودنصرتی شهردار رشت، محمدحسن‌عاقل‌منش رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت، پریسا رستگار مدیر امور بین‌المللی شهرداری رشت حضور داشتند.