طرح سؤال در بهارستان از وزیر اقتصاد در صورت عدم پایبندی به تعهدات

طرح سؤال در بهارستان از وزیر اقتصاد در صورت عدم پایبندی به تعهدات عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: اگر قول‌‌های داده شده محقق و شرکت هپکو تعیین تکلیف شود، ضرورتی به طرح سؤال از وزیر اقتصاد در مجلس نیست در غیراین‌صورت از تمام ابزارهای قانونی برای رفع مشکل شرکت هپکو استفاده می‌کنم. به […]

طرح سؤال در بهارستان از وزیر اقتصاد در صورت عدم پایبندی به تعهدات

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: اگر قول‌‌های داده شده محقق و شرکت هپکو تعیین تکلیف شود، ضرورتی به طرح سؤال از وزیر اقتصاد در مجلس نیست در غیراین‌صورت از تمام ابزارهای قانونی برای رفع مشکل شرکت هپکو استفاده می‌کنم.

به گزارش خانه ملت، سیدمهدی‌مقدسی در خصوص آخرین وضعیت شرکت هپکو، اظهارداشت: ستاد تدابیر ویژه و اقتصاد مقاومتی در سال گذشته تصمیماتی را اتخاذ کرده که بخشی از آنها اجرا و حقوق کارکنان حدوداً تا پایان سال ۹۶پرداخت شد و بخش دیگر آن به اجرا در نیامد و مطالباتی وجود دارد.

حقوق کارکنان تا پایان سال گذشته پرداخت شده است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در خصوص سهامدار تصمیماتی در ستاد اقتصاد مقاومتی گرفته شده است، گفت: از وزیر اقتصاد سؤالی را در خصوص تعیین تکلیف وضعیت هپکو مطرح کرده‌ام و سؤال اعلام وصول شده و در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است، نظر به این‌که قصد ندارم وقت مجلس را بگیرم به وزیر اقتصاد پیشنهاد کردم تا قبل از این‌که سؤال در صحن علنی مطرح شود، جلساتی برگزار و وضعیت شرکت هپکو را تعیین تکلیف کنند و از بحران نجات دهند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که در این زمینه جلسه‌ای با وزیر اقتصاد و رییس سازمان خصوصی‌سازی برگزار کردیم و در زمینه رفع مشکلات قول‌هایی داده شد، ادامه داد: متعاقب آن جلسه مشترکی نیز من به ‌همراه آقای کریمی، نماینده دیگر اراک و استاندار با رییس سازمان خصوصی‌سازی داشتیم که در این جلسه قول‌هایی داده شد که منتظر تحقق آنها هستیم.

وی با تأکید بر این‌که اگر قول‌‌هایی داده شده محقق و شرکت هپکو تعیین تکلیف شود و تصمیم نهایی و اساسی برای این شرکت گرفته شود، ضرورتی به طرح سؤال در مجلس نیست، عنوان کرد: در غیر این ‌صورت از تمام ابزارهای قانونی برای رفع مشکل شرکت هپکو و رفع مشکل کارگران این واحد صنعتی استفاده می‌کنم.

کاهش میزان تولید هپکو به ۱۰ دستگاه در سال گذشته

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در سال گذشته علی‌رغم همه تصمیم‌گیری‌ها شرکت هپکو با ظرفیت تولید یک‌هزار دستگاه در سال تنها ۱۰ دستگاه تولید کرده و عملاً تعطیل بوده است، تصریح کرد: علت اصلی تعطیلی شرکت این است که منابعی برای راه‌اندازی خط، تجهیزات و امکانات تزریق نشد و عملاً کارگران آمادگی تولید را داشتند اما سهام‌دار منابع را تزریق نکرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که امیدواریم وزیر اقتصاد و رییس سازمان خصوصی براساس قول‌هایی که دادند به فوریت نسبت به رفع مشکلات هپکو اقدام کنند، اضافه‌کرد: پیشنهادهایی نیز از طریق مختلف به سازمان خصوصی‌سازی ارایه شده و در حال بررسی است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در خصوص دریافت سفارش تولید هپکو توسط وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، کشور و صنعت، معدن و تجارت، اظهارداشت: پیشنهاد خرید ۳ هزار دستگاه برای مدت ۵ سال به امضای ۳ وزیر به معاون اول رییس‌جمهور ارایه و سپس به سازمان برنامه و بودجه ارسال شد.

مقدسی با بیان این‌که مقرر شد در رابطه با این موضوع سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد لازم را برای ارایه به شورای اقتصاد آماده کند، گفت: سازمان برنامه و بودجه در حال بررسی است و موضوع خرید به این ‌صورت بود که وزارت کشور برای دهیاری‌ها و شهرداری‌ها و وزارت راه و شهرسازی برای راهداری‌ها ظرف ۵ سال تعهد خرید داشته باشد از طرفی نیز وزارت صنعت، معدن و تجارت واردات ماشین‌آلاتی را که هپکو امکان ساخت آنها را دارد، ممنوع کرد که یک امتیاز خوب محسوب می‌شود.