لزوم همسان‌سازی حقوق‌ها و رفع تبعیض در پرداخت‌ها

لزوم همسان‌سازی حقوق‌ها و رفع تبعیض در پرداخت‌ها عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس بر لزوم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و فرهنگیان با سایر کارمندان و همچنین رفع تبعیض در پرداخت حقوق تأکید کرد. به گزارش خانه ملت، امیرخجسته در نشست علنی مجلس شورای اسلامی گفت: باید به انتظارات معلمان توجه شود همه ما بین […]

لزوم همسان‌سازی حقوق‌ها و رفع تبعیض در پرداخت‌ها

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس بر لزوم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و فرهنگیان با سایر کارمندان و همچنین رفع تبعیض در پرداخت حقوق تأکید کرد.

به گزارش خانه ملت، امیرخجسته در نشست علنی مجلس شورای اسلامی گفت: باید به انتظارات معلمان توجه شود همه ما بین معلمین بودیم. از وعده و وعید و سخنرانی و مواردی که فایده‌ای برای فرهنگیان ندارد باید پرهیز کنیم و انتظارات فرهنگیان را طبق قانون عملیاتی کنیم، انتظار اول فرهنگیان بحث همسان‌سازی حقوق است. اجرای همسان‌سازی و نظام هماهنگ چه شد؟ چرا تصویب می‌کنیم و عمل نمی‌کنیم؟ چرا نظارت نمی‌کنیم فرهنگیان اعلام می‌کنند این همسان‌سازی حقوق‌ها در سطح تریبون‌‌ها است؟ چه کسانی باید به داد فرهنگیان برسند.

نماینده همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در هفته معلم شأن معلم رعایت نشد، آقای وزیر آموزش و پرورش توجه کنید که به معلم و هفته معلم و شأن معلم و جایگاه معلم و بحث همسان‌سازی حقوق را که مجلس تصویب کرده توجه شود تا عملیاتی کنند. مطالبات فرهنگیان، اضافه کار، حق‌التدریس، و حق مأموریت فرهنگیان پرداخت شود. پاداش پایان خدمت فرهنگیان با تأخیر طولانی پرداخت می‌شود این در حالی است که در بعضی از ادارات، وزارتخانه‌ها صد‌ها میلیون تومان یا بعضاً پاداش میلیارد پرداخت می‌شود اما پاداش ۵۰ تا ۶۰ میلیونی فرهنگیان پرداخت نمی‌شود باید وزیر آموزش و پرورش رسیدگی کند تا تبعیض‌‌ها رفع شود.

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس ادامه‌داد: این‌که می‌گویند فرهنگیان زیادند باید توجه کرد تعداد کارکنان آموزش و پرورش زیاد است اما به این معنی نیست که آنها زیادی هستند. تبعیض فاحشی که در حقوق‌ها می‌بینیم باید رفع شود چرا که در حال حاضر حقوق یک فرهنگی با حقوق شخصی که در یک اداره دیگر با همان مدرک کار می‌کند، متفاوت است. فرهنگی حقوق ۲٫۵ الی ۳ میلیون تومانی می‌گیرد اما کارمند مشابه در بعضی از وزارتخانه‌ها با همان مدرک، حقوق ۱۰ الی ۱۲ میلیون تومانی می‌گیرند که این تبعیض برای فرهنگیان قابل قبول نیست؛ اگر منابع مالی هست باید برای همه باشد و اگر نیست برای هیچکس نباشد.

فرهنگیان و بازنشستگان زیر سخت‌‌ترین فشارهای اقتصادی هستند

خجسته افزود: با وجود گذشت دو ماه از سال، افزایش حقوق سال ۹۷ کارکنان اجرایی نشده و احکام اصلاح نشده است، آقای نوبخت قانون تصویب شده را اجرا کنید؛ فرهنگیان و بازنشستگانی که امروز زیر سخت‌‌ترین فشارهای اقتصادی هستند باید مورد توجه قرار گیرند. همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و شاغلین باید عملیاتی شود.

وی ادامه داد: چرا به مدرک فرهنگیان توجه نمی‌شود و مدرک دوم اخذ شده توسط فرهنگیان اعمال نمی‌شود، فرهنگیان از این مسایل گله دارند. بیمه تکمیلی فعلی چقدر خاصیت دارد؟ آقای وزیر آموزش و پرورش بیمه تکمیلی فرهنگیان بی‌خاصیت شده و اثری ندارد، به داد فرهنگیان برسیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح‌کرد: امروز انتظارات فرهنگیان را تذکر دادیم که اگر به آن توجه نشود فردا به صورت سؤال از وزیر مطرح خواهد شد، من انتظار دارم وزیر دولت به‌طور ویژه به فرهنگیان توجه کند.

وی ادامه داد: بحث دوم در مورد شعار سال و حمایت از تولید داخلی است، می‌دانید که رونق تولید داخلی و حمایت از تولید داخلی با قاچاق و مفاسد ممکن نمی‌شود. اولین کاری که ما باید بکنیم مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی، قاچاق کالا و گمرکات است. امروز آمریکا به ما ضربه وارد نخواهد کرد، امروز باید عزممان را در مقابل دشمنان جزم کنیم تا آسیبی به کشور وارد نشود.