مجموعه‌های دولتی در زمینه برنامه‌ریزی تولید ضعف اساسی دارند

نماینده مردم شازند در مجلس مجموعه‌های دولتی در زمینه برنامه‌ریزی تولید ضعف اساسی دارند عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، گفت: باید بر روی برنامه‌ریزی تولید دقت بیش‌تری داشته باشیم، متأسفانه مجموعه‌های دولتی در این زمینه‌ها نقطه ضعف اساسی دارند. علی‌ابراهیمی در گفت‌وگو با خانه ملت، در خصوص نحوه تنظیم قیمت مرغ گوشتی […]

نماینده مردم شازند در مجلس

مجموعه‌های دولتی در زمینه برنامه‌ریزی تولید ضعف اساسی دارند

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، گفت: باید بر روی برنامه‌ریزی تولید دقت بیش‌تری داشته باشیم، متأسفانه مجموعه‌های دولتی در این زمینه‌ها نقطه ضعف اساسی دارند.

علی‌ابراهیمی در گفت‌وگو با خانه ملت، در خصوص نحوه تنظیم قیمت مرغ گوشتی در بازار، اظهارداشت: در زمینه قیمت مرغ از این جهت که برنامه‌ریزی تولید آن‌گونه که باید مؤثر نیست و به همین دلیل همواره شاهد نوسانات قیمت در این بخش هستیم که در برخی موارد قیمت‌ها افزایش و در برخی موارد دیگر کاهش پیدا می‌کنند.

نوسانات شدید قیمتی تولیدکننده را سردرگم می‌کند

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که علی‌رغم ساماندهی نوسانات قیمتی اما همواره کاهش و افزایش ناگهانی قیمت مرغ گوشتی تولیدکنندگان را دچار دردسر کرده زیرا در برنامه‌ریزی تولید خود سردرگم هستند، گفت: بخشی از نوسانات ناگهانی قیمت مرغ به بازار مصرف، قیمت جوجه یک روزه و بخشی دیگر به قیمت نهاده‌ها بستگی دارد.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که فلسفه وجودی شرکت پشتیبانی امور دام این است تا در مواقعی که قیمت مرغ گوشتی افزایش پیدا کند، برای رفاه حال مصرف‌کنندگان تعدادی مرغ به بازار تزریق کند و در زمانی که قیمت مرغ کاهش پیدا می‌کند تولیدات مرغداران را با قیمتی عادلانه خریداری کنند، ادامه داد: به دلیل این‌که شرکت پشتیبانی امور دام باید پاسخگوی سود و زیان باشد در برخی مواقع مقدار مصرفی که دارد بسیار کم‌تر از مقداری است که ذخیره می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، افزود: در پی انقضای تاریخ مرغ‌های ذخیره شده و عرضه بی‌رویه آنها در بازار بر روی قیمت مرغ مصرف‌کننده و زنده اثر منفی می‌گذارد و با این اقدامات کارکرد مثبت خود را از بین می‌برد.

برنامه‌ریزی شرکت پشتیبانی امور در راستای حمایت از تولیدکنندگان باشد

رییس کمیته دام، طیور و آبزیان کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که زنجیره‌های تولید باید کامل شوند، تصریح کرد: برنامه‌ریزی شرکت پشتیبانی امور دام به دلیل این‌که مرغ گوشتی از محصولات استراتژیک است باید بیش‌تر متوجه حمایت از تولیدکنندگان باشد زیرا اگر از تولیدکنندگان حمایت نکنیم نهایتاً مصرف‌کننده ضرر نهایی را متحمل می‌شود.

مجموعه‌های دولتی در زمینه برنامه‌ریزی تولید ضعف اساسی دارند

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان‌کرد: باید بر روی برنامه‌ریزی تولید دقت بیش‌تری داشته باشیم، متأسفانه مجموعه‌های دولتی در این زمینه‌ها نقطه ضعف اساسی دارند.