گرانی مسکن به معنای ایجاد تحرک در آن نیست

گرانی مسکن به معنای ایجاد تحرک در آن نیست عضو کمیسیون عمران مجلس، بر ضرورت همکاری وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، اقتصاد و همچنین بانک مرکزی برای ساماندهی وضعیت مسکن تأکید کرد و گفت: باید مجموعه مشخصی برای خانه‌دار کردن اقشار مختلف جامعه ایجاد شود. فرج‌ا…‌رجبی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به برخی اظهارنظر‌ها […]

گرانی مسکن به معنای ایجاد تحرک در آن نیست

عضو کمیسیون عمران مجلس، بر ضرورت همکاری وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، اقتصاد و همچنین بانک مرکزی برای ساماندهی وضعیت مسکن تأکید کرد و گفت: باید مجموعه مشخصی برای خانه‌دار کردن اقشار مختلف جامعه ایجاد شود.

فرج‌ا…‌رجبی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به برخی اظهارنظر‌ها در خصوص رشد بیش از دو میلیون تومانی نرخ مسکن در بسیاری از مناطق کشور به ویژه پایتخت در ماه‌های اخیر، گفت: متأسفانه بی‌برنامگی در حوزه مسکن عامل اصلی حبابی شدن نرخ‌ها در این بازار است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که عدم وجود برنامه‌ریزی در حوزه مسکن نقدینگی‌ها را به بازارهای مختلف سرازیر کرده است، افزود: در برهه‌ای از زمان همسو با کاهش نرخ سود بانکی مردم سپرده‌های خود را از شبکه بانکی خارج کرده و در پی آن التهاب قیمتی در بازار ارز و سکه و در نتیجه مسکن ایجاد شد.

بی برنامگی در بازار پول‌های سرگردان را هر بار به یک سمتی هدایت می‌کند

وی با تأکید بر این‌که بی‌برنامگی در بازار، پول‌های سرگردان را هر بار به یک سمتی هدایت می‌کند، گفت: افزایش قیمت اخیر مسکن خرید خانه برای اقشار ضعیف جامعه را سخت کرده است.

گرانی رخ داده در بازار مسکن به معنای ایجاد تحرک در آن نیست

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان این‌که گرانی رخ داده در بازار مسکن به معنای ایجاد تحرک در آن نیست، افزود: تحرک در بازار مسکن درباره تولید و عرضه مسکن ایجاد نشده بلکه مؤلفه‌هایی از جمله نوسانات ارزی و کاهش نرخ سود بانکی حباب قیمتی در این حوزه را رقم زده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر این‌که باید وزارت راه و شهرسازی و همچنین وزارت اقتصاد در تعامل با بانک مرکزی در حوزه مسکن، تسهیلات و نرخ سود و همچنین ده‌ها موضوع دیگر توافق کنند، افزود: ارایه مجموعه برنامه‌های همسو با توان مالی اقشار مختلف جامعه می‌تواند منجر به بهبود وضعیت بازار شود.