لاریجانی برای یازدهمین سال متوالی رییس مجلس شد

لاریجانی برای یازدهمین سال متوالی رییس مجلس شد علی لاریجانی در سومین سال دوره دهم مجلس با۱۴۷ رای به عنوان رییس مجلس برگزیده شد. به گزارش مناقصه‌مزایده نمایندگان در نشست علنی دیروز چهارشنبه، مجلس شورای اسلامی، با ۱۴۷ رأی از ۲۷۹ رأی ماخوذه علی لاریجانی را به عنوان رییس مجلس در سومین سال دوره دهم […]

لاریجانی برای یازدهمین سال متوالی رییس مجلس شد

علی لاریجانی در سومین سال دوره دهم مجلس با۱۴۷ رای به عنوان رییس مجلس برگزیده شد.

به گزارش مناقصه‌مزایده نمایندگان در نشست علنی دیروز چهارشنبه، مجلس شورای اسلامی، با ۱۴۷ رأی از ۲۷۹ رأی ماخوذه علی لاریجانی را به عنوان رییس مجلس در سومین سال دوره دهم مجلس شورای اسلامی انتخاب کردند.

گفتنی است محمدرضا‌عارف که از دیگر کاندیداهای ریاست مجلس بود نیز موفق به اخذ ۱۲۳ رأی شد.

همچنین ماده ۱۶ آیین‌نامه داخلی مجلس درباره انتخاب رییس مجلس به شرح ذیل است؛

انتخاب رییس در نوبت اول با اکثریت مطلق آرا نمایندگان صاحب رأی است و انتخاب نواب رییس، دبیران و ناظران هر کدام جداگانه و با اکثریت نسبی و رأی مخفی و با ورقه خواهد بود. در صورتی‌که در انتخاب رییس در نوبت اول اکثریت مطلق حاصل نشود، در نوبت دوم اکثریت نسبی کافی است.

تبصره ۱- چنانچه آرا برای رییس، نواب رییس، دبیران و ناظران با یکدیگر برابر باشد، حسب مورد به قید قرعه تعیین می‌شوند.

تبصره ۲ – در صورتی به فرد غائب در جلسه می‌توان رأی داد که قبل از تشکیل جلسه مربوط به انتخابات هیأت رییسه، کتباً نامزدی خود را به معاونت قوانین مجلس اعلام کرده باشد.

پزشکیان به عنوان نایب رییس اول و مطهری به عنوان نایب رییس دوم مجلس دهم ابقا شدند

همچنین با رأی نمایندگان پزشکیان به عنوان نایب رییس اول و مطهری به عنوان نایب رییس دوم مجلس دهم ابقا شدند.

انتخابات هیأت رییسه مجلس (چهارشنبه، ۹ خرداد) برگزار شد که در آن، مسعودپزشکیان با کسب ۱۵۷ رأی موافق و علی مطهری با کسب ۱۴۳رأی موافق از مجموع ۲۷۹ رأی ماخوذه به عنوان نواب اول و دوم هیأت رییسه مجلس در سومین سال مجلس دهم انتخاب شدند.

لازم به ذکر است عبدالرضا‌مصری با ۱۳۴ رأی و هادی قوامی با ۸۱ رأی دیگر کاندیداهای نواب رییس مجلس شورای اسلامی بودند.

دبیران هیأت رییسه مجلس دهم در سال سوم مشخص شدند

نمایندگان مردم در سال سوم، دهمین دوره مجلس شورای اسلامی دبیران هیأت رییسه مجلس را انتخاب کردند.

نمایندگان مردم بهارستان در ادامه نشست علنی دیروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی برای انتخاب دبیران هیأت رییسه دائم نهاد قانونگذاری در سال سوم دهمین دوره مجلس رأی‌گیری کردند که محمدعلی وکیلی با ۱۳۴ رأی، یوسف‌نژاد با ۱۲۹ رأی، قاضی‌زاده هاشمی با ۱۲۹ رأی، علیرضا رحیمی با ۱۰۴ رأی، امیرآبادی فراهانی با ۹۸ رأی، رنجبر زاده با ۹۵ رأی از مجموع ۲۷۸ رأی ماخوذه توانستند اکثریت آرا را به دست آورند.

گفتنی است محمدحسین فرهنگی و اکبر رنجبرزاده به‌طور مساوی ۹۵ رأی کسب کرده بودند که اکبررنجبرزاده به قید قرعه برای دبیری هیأت رییسه انتخاب شد.