سرانه تولید پسماند برای هر اراکی در روز ۵۴۰ گرم

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک مطرح کرد سرانه تولید پسماند برای هر اراکی در روز ۵۴۰ گرم رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت: سرانه تولید روزانه زباله در جهان ۲۵۰ تا ۳۰۰ گرم است که در ایران ۶۰۰ گرم و در شهر اراک ۵۴۰ گرم است. به گزارش مناقصه‌مزایده، عباسی در ادامه اظهار‌داشت: […]

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک مطرح کرد

سرانه تولید پسماند برای هر اراکی در روز ۵۴۰ گرم

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت: سرانه تولید روزانه زباله در جهان ۲۵۰ تا ۳۰۰ گرم است که در ایران ۶۰۰ گرم و در شهر اراک ۵۴۰ گرم است.

به گزارش مناقصه‌مزایده، عباسی در ادامه اظهار‌داشت: در حال حاضر تولید زباله روزانه در شهر اراک ۳۲۰ تن است، پیش از این میزان تولید زباله ۴۰۰ تن بود که با فرهنگسازی صورت گرفته شاهد کاهش حجم میزان تولید پسماند هستیم که بسیار اقدام ارزشمندی است که نشان از مشارکت گسترده مردمی در این زمینه دارد.

۳ شهر تحت پوشش شهر اراک اعم از ساروق، داودآباد و کارچان پسماند تولیدی خود را به اراک منتقل می‌کنند؛ سرانه تولید روزانه زباله در جهان ۲۵۰ تا ۳۰۰ گرم است که در ایران ۶۰۰ گرم و در شهر اراک ۵۴۰ گرم است.

وی ادامه‌داد: یکی از نتایج طرح کاهش میزان تولید بود که اقدام ارزشمندی است، مرحله بعدی این طرح اجرای طرح تفکیک براساس آموزش است که با هماهنگی با آموزش و پرورش در مدرسه ترافیک ابزار آموزشی لازم در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد و همچنین در این زمینه یک‌هزار و ۵۰۰ نفر از معلمان آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

با مشارکت مردم باید از مبادی تولید دو موضوع را دنبال کنیم، با اقدام موفق در راستای کاهش تولید و اجرای طرح تفکیک در مدیریت پسماند توانستیم هزینه‌ها را مدیریت کنیم و پسماندهای خشک را قبل از آلوده شدن جداسازی کرده و با هزینه اندکی به چرخه تولید برگردانیم.

عباسی گفت: تلاش داریم برای نخستین بار جشن بازیافت را برگزار کنیم. طرح تفکیک و بازیافت با اطلاع‌رسانی از پیش تعیین‌شده و با حضور و مشارکت شهروندان صورت می‌گیرد که این جشن همراه برنامه‌های شاد و مفرح و اهدای جوایز خواهد بود. هدف از برگزاری این جشن آموزش به شهروندان است، هدف اصلی سازمان نیز کاهش و اجرای طرح تفکیک است که با جدیت پیگیری می‌شود و در این خصوص مشارکت شهروندان می‌تواند نقش به‌سزایی ایفا کند.

عباسی در پایان اظهارداشت: یکی از اقدامات این سازمان ممنوعیت کامل استفاده از ظروف یک‌بار مصرف است، این اقدام توسط شهرداری به سازمان‌های زیرمجموعه نیز ابلاغ شده که به جد دنبال می‌شود.

همچنین یکی از برنامه‌های سازمان پسماند اجرای طرح تفکیک در ادارات است، این اقدام مهم نیز در سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری مرکز در حال پیگیری است و با نظر مساعد استاندار که موافق اجرای این طرح بودند اجرای طرح تفکیک در ادارات با فراهم شدن زیرساخت‌ها آماده انجام است، چراکه این اقدام می‌تواند در راستای حفظ محیط‌زیست مثمرثمر واقع شود.