ورود حدود ۳۰۰ هواپیما در۴۰ سال گذشته

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد ورود حدود ۳۰۰ هواپیما در۴۰ سال گذشته عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی طریقه لو رفتن دور زدن تحریم‌های هواپیمایی ایران در برجام را لو داد. ابوالفضل‌ابوترابی در خصوص سوئیفت روسی، اظهارداشت: بعد از آن‌که آمریکا، ۵۰ تحریم را علیه روسیه اجرایی کرد، این کشور […]

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد

ورود حدود ۳۰۰ هواپیما در۴۰ سال گذشته

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی طریقه لو رفتن دور زدن تحریم‌های هواپیمایی ایران در برجام را لو داد.

ابوالفضل‌ابوترابی در خصوص سوئیفت روسی، اظهارداشت: بعد از آن‌که آمریکا، ۵۰ تحریم را علیه روسیه اجرایی کرد، این کشور به سمت سوئیفت روسی رفت و بسیاری از کشور‌ها به سوئیفت روسی پیوسته‌اند و ایران نیز می‌تواند از ظرفیت سوئیفت روسیه استفاده کند.

به گزارش خانه ملت، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی ضمن هشدار نسبت به پیوستن ایران به FATF، بیان‌کرد: نباید خود را دچار دردسری کنیم که نتوانیم خود را نجات دهیم و با دست خودمان به باتلاق برویم.

وی افزود: بار‌ها مقام‌معظم‌رهبری در خصوص معاهدات ارزی دوجانبه با سایر کشور‌ها تأکید داشتند ولی متأسفانه دولت در اجرای برنامه ششم توسعه نیز به این موضوع توجهی نکرد و این انتقاد را از دولت داریم زیرا قانون را نیز در این زمینه مورد بی‌توجهی قرارداد.

ابوترابی ادامه‌داد: اکنون نیز با عجله FATF را با عجله بررسی می‌کنند تا ایران به عضویت آن درآید، اما باید توجه داشت که این موضوع بسیار خطرناک‌تر از برجام است، در FATF تمام جزییات نظام بانکی کشور را در اختیار جاسوس‌‌ها قرار خواهیم داد، مشابه اشتباهی که در جریان برجام یک بار در زمینه دور زدن تحریم‌های خرید تجهیزات و هواپیما مرتکب شدیم.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: در۴۰ سال گذشته بیش از ۳۰۰ هواپیما به کشور وارد کردیم که در این مدت قطعات را با کمی قیمت گران‌تر تهیه می‌کردیم و سازمان سیا به دنبال آن بود که ما چگونه توانسته‌ایم قطعات هواپیما را تهیه کنیم؟ ولی هیچ‌گاه متوجه نشدند.

وی افزود: در جریان برجام آمریکایی‌‌ها به ما گفتند که اگر طریقه وارد کردن ۳۰۰ هواپیما در این ۴۰ سال را بگویید، با ایران قرارداد فروش ایرباس و بوئینگ را منعقد می‌کنیم که ۳ هواپیما با این قرارداد به ایران دادند ولی اکنون شاهد هستیم که اجرای همه توافقات را متوقف کردند.

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه راه‌های وارد کردن قطعات هواپیما را به آ‌مریکایی‌‌ها گفتیم و در FATF نیز دقیقاً همین بلا را به سر خود می‌آوریم و من تعجب می‌کنم که چرا با دست خود این محدودیت‌ها را ایجاد می‌کنیم.