راهی جز درون‌زا کردن اقتصاد کشور نداریم

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی راهی جز درون‌زا کردن اقتصاد کشور نداریم عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی، توضیحاتی درباره الزامات حمایت از کالای ایرانی ارایه کرد. به گزارش خانه ملت، محمد‌قسیم‌عثمانی با اشاره به تأثیر تحریم‌ها در بودجه سال ۹۷، گفت: تغییرات تحریم‌های آمریکا اثر خود را در بودجه سال جاری بر جای […]

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی

راهی جز درون‌زا کردن اقتصاد کشور نداریم

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی، توضیحاتی درباره الزامات حمایت از کالای ایرانی ارایه کرد.

به گزارش خانه ملت، محمد‌قسیم‌عثمانی با اشاره به تأثیر تحریم‌ها در بودجه سال ۹۷، گفت: تغییرات تحریم‌های آمریکا اثر خود را در بودجه سال جاری بر جای نمی‌گذارد و تأثیر آن به سال بعد موکول می‌شود.

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که دولت باید سال بعد بودجه را براساس شرایطی که در آن قرار دارد؛ ارایه دهد، افزود: دولت باید روی بودجه سال آتی فکر کرده تا اثر مخرب تحریم‌های آمریکا را کاهش داد.

افزایش کیفیت کالای ایرانی برای یک واحد تولیدی که با نرخ سود بالا تسهیلات می‌گیرد عملاً توقع نامعقولی است.

وی با تأکید بر این‌که راهی جز درون‌زا کردن اقتصاد کشور وجود ندارد، ادامه‌داد: باید در داخل کشور اصلاحاتی انجام شود که منجر به کاهش قیمت تمام شده، افزایش کیفیت و نهایتاً گسترش مصرف کالای ایرانی در کشور و ایجاد بازارهای منطقه‌ای شود.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی، یادآورشد: از راه‌های فوق‌الذکر می‌توان بخشی از صدمات ناشی از تحریم‌ها و فشارهای بین‌المللی را کاهش داد، اما این موضوع که فشار‌ها کاملاً قابل مهار بوده و واقع‌بینانه نیست.

لازمه حمایت از کالای ایرانی اعطای منابع مالی ارزان‌قیمت به تولیدکنندگان است

وی با بیان این‌که پیش نیاز حمایت از کالای ایرانی حمایت از تولید‌کننده ایرانی است، افزود: باید از تولید‌کننده ایرانی حمایت مالی و قانونی و برای صادرات این کالا‌ها بسترسازی شود، چراکه با نرخ سود ۲۰ درصد تسهیلات بانکی هرگز نمی‌توان به ارتقای کیفیت و افزایش رضایتمندی مشتریان از کالای ایرانی دلخوش کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به این‌که لازمه حمایت از کالای ایرانی و مصرف آن افزایش کیفیت است، ادامه‌داد: افزایش کیفیت کالای ایرانی برای یک واحد تولیدی که با نرخ سود بالا تسهیلات می‌گیرد عملاً توقع نامعقولی است، چراکه لازمه آن اعطای منابع مالی ارزانقیمت به تولیدکنندگان است.

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، تصریح‌کرد: با حمایت مالی از کالای ایرانی می‌توان محصولات قابل رقابت با کشورهای دیگر تولید کرد و همچنین مصرف‌کننده‌ها و مردم رضایتمندی بیش‌تری از محصولات داخلی خواهند داشت.