ضرورت تعیین تکلیف میزان بدهی‌های دولت

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد ضرورت تعیین تکلیف میزان بدهی‌های دولت سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تشکیل دفتر پایش بدهی‌های دولت در سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد را مثبت ارزیابی کرد. به گزارش خانه ملت، محمدمهدی‌مفتح درباره وضعیت بدهی‌های دولت گفت: به‌طور طبیعی باید میزان […]

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد

ضرورت تعیین تکلیف میزان بدهی‌های دولت

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تشکیل دفتر پایش بدهی‌های دولت در سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد را مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش خانه ملت، محمدمهدی‌مفتح درباره وضعیت بدهی‌های دولت گفت: به‌طور طبیعی باید میزان بدهی‌های دولت در کنترل و مشخص باشد همچنین باید برنامه‌ریزی مشخصی برای تسویه بدهی‌ها وجود داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه‌داد: دولت از پشتوانه بزرگی برخوردار بوده و برای انجام امور و تأمین هزینه‌ها ممکن است به‌طور طبیعی در برخی از مقاطع زمانی بدهی داشته باشد و به عبارتی در مقاطعی توازن درآمد و هزینه‌ها برقرار نباشد.

مفتح تصریح کرد: باید فضا برای دولت وجود داشته باشد تا به‌طور مثال در یک مقطع زمانی هزینه انجام دهد و در آینده از محل درآمد‌ها پیش‌بینی شده هزینه‌ها را جبران کند. میزان بدهی‌های دولتی باید منطقی باشد و براساس شاخص‌های اقتصادی سنجیده شود.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر می‌رسد میزان بدهی‌های دولت بالا باشد چرا که در سال‌های اخیر میزان تأمین منابع مالی در بودجه از راهکار انتشار اوراق مشارکت بالا رفته است.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این‌که شنیده می‌شود در سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد دفتر پایش بدهی‌ها دولت تشکیل شده اقدام خوبی در راستای تعیین تکلیف بدهی‌های دولتی است.