ضرر ۲۰ میلیاردی بوئینگ به سختی جبران می‌شود

رییس کمیسیون عمران مجلس ضرر ۲۰ میلیاردی بوئینگ به سختی جبران می‌شود رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تأکید کرد که با فسخ قرارداد بوئینگ با ایران ضرری که به این شرکت وارد می‌شود به سختی جبران خواهد شد. به گزارش خانه ملت، محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به این‌که مدیرعامل شرکت بوئینگ از خسارت […]

رییس کمیسیون عمران مجلس

ضرر ۲۰ میلیاردی بوئینگ به سختی جبران می‌شود

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تأکید کرد که با فسخ قرارداد بوئینگ با ایران ضرری که به این شرکت وارد می‌شود به سختی جبران خواهد شد.

به گزارش خانه ملت، محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به این‌که مدیرعامل شرکت بوئینگ از خسارت ۲۰ میلیارد دلاری به دلیل فسخ قرارداد با ایران خبر داده است، گفت: ایران تلاش کرد هواپیما بوئینگ را وارد کشور کند؛ اما با دستور آمریکا عملاً این شرکت هواپیمایی نمی‌تواند با ایران معاملاتی داشته باشد.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تأکیدکرد: ایران بازار خوبی برای شرکت بوئینگ بود چرا که به این شرکت ۸۰ هواپیما سفارش داده بودیم؛ اما تحت فشار سیاسی بوئینگ قرارداد خود را لغو کرد در این بین ایران به لحاظ ریالی هیچ ضرر و زیانی نکرد چرا که ما پولی پرداخت نکرده بودیم.

نماینده مردم جهرم در مجلس دهم شورای اسلامی بیان داشت: بوئینگ فرصت بازار ایران را از دست داده است؛ اما ما باید به سمت نوسازی ناوگان هوایی کشور برویم و در این مسیر باید با شرکت‌هایی که مستقل از آمریکا اقدام می‌کنند، همکاری کنیم.

وی گفت: شرکت بوئینگ و شرکت‌های بزرگ دنیا که از بازار ایران محروم شدند و این اتفاق به دلیل نادانی ترامپ و شیطنت عربستان رخ داده است.

این نماینده مجلس عنوان‌کرد: ایران سفارش ۱۰۰ ایرباس و ۸۰ بوئینگ را داده بود که شرکت بوئینگ به دلیل مسایل سیاسی ضرر زیادی کرد و بازار پرسود ایران را از دست داد.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: تحریم‌های علیه ایران تنها به ضرر ایران نیست بلکه کشورهای دیگر بازار اقتصادی ایران را از دست می‌دهد و در حال حاضر بوئینگ باید ضرر وارده به دلیل فسخ قراردادش با ایران را به سختی جبران کند.