اجرای اقتصاد مقاومتی به عنوان نسخه‌ای شفابخش

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خواستار شد اجرای اقتصاد مقاومتی به عنوان نسخه‌ای شفابخش عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تأکید کرد که شهرستان اردستان می‌تواند شهرستان بدون بیکار شود. به گزارش مناقصه‌مزایده، سیدصادق طباطبایی‌نژاد در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: جناب دکتر روحانی مردم از نظر اقتصادی دچار مشکل هستند، سیاست‌های […]

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خواستار شد

اجرای اقتصاد مقاومتی به عنوان نسخه‌ای شفابخش

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تأکید کرد که شهرستان اردستان می‌تواند شهرستان بدون بیکار شود.

به گزارش مناقصه‌مزایده، سیدصادق طباطبایی‌نژاد در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: جناب دکتر روحانی مردم از نظر اقتصادی دچار مشکل هستند، سیاست‌های اقتصادی دولت راهگشا نیست، نوسانات شدید در بازار ارز، سکه، خودرو و عدم امنیت در حوزه اقتصاد مردم را خصوصاً قشر ضعیف را تحت فشار قرارداده است. راه علاج و درمان این وضعیت تکیه بر بیگانگان نیست.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: همان‌طور که رهبری فرموده‌اند این‌که به جای ایستادن روی پای خود بر عصای بیگانگان تکیه کنیم خطا است، انعقاد قراردادهایی مانند پالرمو و FATF، مبارزه با تأمین مالی تروریسم و مبارزه با پولشویی شاید مانند برجام اثر مختصری داشته باشد اما نسخه شفابخش اقتصاد ما راهبرد رهبری معظم به عنوان اقتصاد مقاومتی است.

وی با تأکید بر این‌که ابعاد مختلف این راهبرد چنانچه باید دنبال نمی‌شود، ادامه داد: مبارزه با قاچاق کالا، تسهیل تولید، حمایت از تولید‌کننده، تأمین ارز لازم برای تولید کنند، حمایت از کالای ایران به درستی پیگیری نمی‌شود.

نماینده مردم اردستان در مجلس دهم شورای اسلامی خطاب به رییس‌جمهور گفت: جناب آقای روحانی، مبانی فکری، اعتقادی و تجربه تاریخی ما نشان می‌دهد به دنبال مقاومت پیروزی است و به دنبال روی خوش نشان دادن به دشمن شکست.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از نطق خود به مسایل حوزه انتخابیه اشاره کرد و ادامه‌داد: مهم‌ترین موضوع امروز شهرستان اردستان تثبیت جمعیت و جلوگیری از مهاجرت به کلان‌شهر‌ها است برای این منظور در چند محور نیاز به اقدام است، محور اولیه اشتغالزایی است، بحران بیکاری در شهرستان بزرگ‌ترین آسیب ما است که قابل حل است، ادعا می‌کنم با همکاری و همدلی مسؤولان و حضور سرمایه‌گذاران امکان شهرستان بدون بیکار در اردستان دور از دسترس نیست.

وی ادامه داد: در حوزه روستایی زیرساخت‌های زیادی مانند گاز، برق، آب و راه‌های دسترسی ایجاد و در طول ۴۰ سال انقلاب اسلامی خدمات زیادی انجام شده که هنوز مسایلی باقی مانده است اما با این حال به علت نبود کار در حوزه روستایی و شهرهای کوچک همچنان مهاجرت وجود دارد.

طباطبایی اظهارداشت: سال گذشته به دولت اجازه اعطای تسهیلات برای ایجاد اشتغال در مناطق روستا و کم برخوردار داده شد اما توزیع این تسهیلات چنان که باید منجر به ایجاد کار نمی‌شود چرا که راه صحیح این است که تولیدکنندگان برتر و کارآفرین‌های نمونه شناسایی شوند و با دادن تسهیلات اولیه در حوزه روستایی اشتغال ایجاد کند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: نه این‌که وام‌ها به افراد ضعیف داده شود که به جای ایجاد کار، قرض انجام گیرد. همچنین تأمین ارز لازم و تسهیلات لازم و کم کردن بوروکراسی اداری و تشکیل ستاد مبارزه با بحران بیکاری برای آسان‌سازی تولید و ایجاد اشتغال پیشنهاد می‌شود.

وی با بیان این‌که یکی از عوامل مهاجرت وضعیت بهداشت در مناطق کم برخوردار از جمله شهرستان اردستان است، گفت: چرا برای متخصیص الزامی برای حضور در این مناطق ایجاد نمی‌شود و حضور پزشکان در این حوزه کم است؟ از طرفی نیاز به تقویت مدیریت مراکز سلامت در استان اصفهان و شهرستان اردستان احساس می‌شود.