صنایع‌دستی به دلیل عدم برندسازی بازار فروش ندارد

صنایع‌دستی به دلیل عدم برندسازی بازار فروش ندارد عضو کمیسیون بودجه مجلس با بیان این‌که با ۵۰میلیون تومان از طریق صنایع‌دستی شغل ایجاد می‌شود که در قیاس سایر بخش‌ها عدد بسیار پایینی است، گفت: صنایع‌دستی با وجود کیفیت بالا اما به دلیل نداشتن بسته‌بندی و برندسازی بازار فروش پیدا نمی‌کنند. غلامعلی‌جعفرزاده‌ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با خانه‌ملت، […]

صنایع‌دستی به دلیل عدم برندسازی بازار فروش ندارد

عضو کمیسیون بودجه مجلس با بیان این‌که با ۵۰میلیون تومان از طریق صنایع‌دستی شغل ایجاد می‌شود که در قیاس سایر بخش‌ها عدد بسیار پایینی است، گفت: صنایع‌دستی با وجود کیفیت بالا اما به دلیل نداشتن بسته‌بندی و برندسازی بازار فروش پیدا نمی‌کنند.

غلامعلی‌جعفرزاده‌ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با خانه‌ملت، با بیان این‌که صرفاً با ۵۰ میلیون تومان می‌توان در حوزه صنایع‌دستی شغل پایدار ایجاد کرد، گفت: خوشبختانه در بخش صنایع‌دستی و گردشگری می‌توان بر مبنای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی جلو رفت و فقط کافی است شرایط را تسهیل کرد، در واقع به گفته مسؤولان مربوطه صرفاً با ۵۰ میلیون تومان در این بخش شغل ایجاد می‌شود که در قیاس سایر بخش‌ها عدد بسیار پایینی است بنابراین عمده کار را بخش غیردولتی انجام می‌دهد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای‌اسلامی ادامه داد: صنایع‌دستی با کیفیت بسیاری توسط هنرمندان، روستاییان و زنان تولید می‌شود؛ اما به دلیل نداشتن بسته‌بندی، برندسازی و عدم درک درست از سلیقه مشتری بازار فروش خود را آن‌طور که باید پیدا نمی‌کنند.

وی معتقد است اجناس تولیدی هنرمندان صنایع‌دستی عموماً کیفیت بالایی دارند؛ اما به دلیل نداشتن بازار صادرات و تبلیغات مناسب نمی‌تواند به فروش کلان برسد. لذا دولت باید از آنها حمایت کرده و مجموعه‌ای برای خرید تولیدات‌شان ایجاد و در ادامه درصدد صادرات این محصولات برآیند.

نایب‌رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با تأکید بر این‌که در صورت پیدا کردن بازار فروش اشتغال از طریق صنایع‌دستی به بهترین شکل ایجاد خواهد شد، اضافه کرد: مشکل درآمدزایی از این طریق بیش از ایجاد زیرساخت‌های تولید، به وجود آوردن فضای مناسب فروش است.

جعفرزاده‌ایمن‌آبادی با بیان این‌که این هنر – صنعت می‌تواند به‌عنوان راهکاری برای ایجاد اشتغال و نیز جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه به شهر‌ها مفید واقع شود، اضافه کرد: در روستا‌ها نیز وضعیت صنایع‌دستی جدی‌تر بوده و از اهمیت بیش‌تری برخوردار است چراکه کشاورزی و دامپروری به دلیل فصلی بودن، اوقات فراغتی به وجود می‌آورد که زنان و مردان می‌توانند در حوزه صنایع‌دستی مشغول شوند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد: این مهم ضمن افزایش توان اقتصادی و رفاه خانوارها، کاهش فاصله طبقاتی را به دنبال خواهد داشت، در حالی که هزینه اشتغال در بخش‌های دیگر اقتصادی بالا است در بخش صنایع‌دستی می‌توان با هزینه‌های کم‌اشتغالزایی کرد.