وضعیت دوتابعیتی‌ها در مجلس بررسی می‌شود

در هفته جاری  وضعیت دوتابعیتی‌ها در مجلس بررسی می‌شود  نمایندگان مجلس شورای‌اسلامی در هفته‌جاری قرار است گزارش نهایی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد تحقیق و تفحص از وضعیت افراد دوتابعیتی و دارای گرین کارت در حوزه مسؤولان و مدیران ارشد و شناسایی خلأهای قانونی در این موضوع را بررسی کنند. به گزارش […]

در هفته جاری

 وضعیت دوتابعیتی‌ها در مجلس بررسی می‌شود

 نمایندگان مجلس شورای‌اسلامی در هفته‌جاری قرار است گزارش نهایی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد تحقیق و تفحص از وضعیت افراد دوتابعیتی و دارای گرین کارت در حوزه مسؤولان و مدیران ارشد و شناسایی خلأهای قانونی در این موضوع را بررسی کنند.

به گزارش ایرنا، مجلس شورای‌اسلامی هفته‌جاری در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه جلسه علنی دارد.

عبدالرضا‌رحمانی‌فضلی، وزیر کشور برای پاسخ به پرسش ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان هفته آینده در مجلس شورای‌اسلامی حضور می‌یابد.

بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان برای تشکیل کمیسیون ویژه فضای مجازی و کمیسیون ویژه بررسی لایحه کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم در دستور کار جلسه‌های هفته‌جاری مجلس شورای‌اسلامی قرار دارد.

خانه‌ملتی‌ها هفته جاری قرار است در اجرای آیین‌نامه داخلی مجلس شورای‌اسلامی، رییس کمیسیون اصل۹۰ مجلس را برای سال سوم مجلس دهم انتخاب کنند؛ طبق آیین‌نامه، رأی‌گیری برای انتخاب رییس این کمیسیون برخلاف کمیسیون‌های دیگر، در جلسه علنی مجلس انجام می‌شود.

همچین در جلسه‌های هفته آینده مجلس، گزارش کمیسیون مشترک در مورد رد لایحه یک فوریتی اصلاح بخشی از ساختار دولت و گزارش کمیسیون قضایی درباره لایحه اصلاح قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم و لایحه‌های «حفاظت از خاک» و «تشکیل سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح» بررسی می‌شود.

خانه‌ملتی‌ها قرار است هفته‌جاری گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از چگونگی واگذاری هلدینگ پتروشیمی باختر به بخش خصوصی را بررسی کنند.

گزارش کمیسیون عمران مجلس مبنی بر رد تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه ساخت‌وساز و هزینه‌ها و مدیریت نمایشگاه شهرآفتاب، چگونگی تغییر کاربری‌ها و واگذاری املاک شهرداری تهران به ویژه بوستان مادر در مجلس بررسی می‌شود.