گام اول برای اصلاح نظام پرداختی معلمان پرداخت معوقات است نه تدوین لایحه

گام اول برای اصلاح نظام پرداختی معلمان پرداخت معوقات است نه تدوین لایحه سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس، تقدیم لایحه نظام پرداختی معلمان به مجلس تا مهرماه را بعید دانست و گفت: گام اول برای اصلاح نظام پرداختی معلمان، پرداخت معوقات و بدهی‌های آنها است. سیدحمایت میرزاده در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به امکان […]

گام اول برای اصلاح نظام پرداختی معلمان پرداخت معوقات است نه تدوین لایحه

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس، تقدیم لایحه نظام پرداختی معلمان به مجلس تا مهرماه را بعید دانست و گفت: گام اول برای اصلاح نظام پرداختی معلمان، پرداخت معوقات و بدهی‌های آنها است.

سیدحمایت میرزاده در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به امکان تغییر نظام پرداختی معلمان از ابتدای مهر سال جاری، گفت: اگرچه طبق ماده ۶۳ قانون برنامه ششم توسعه، آموزش و پرورش باید لایحه نظام پرداختی معلمان را به مجلس ارسال کند و اکنون پیش‌نویس لایحه در شورایعالی آموزش و پرورش است اما جدا از پروسه قرار گرفتن آن در دستور کار صحن علنی مجلس، بعید است مسؤولان مربوطه بتوانند آن را حتی تا مهرماه به مجلس تحویل دهند.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بهترین کار اجرای برنامه ششم است اما عمق مشکلات سبب شده مسؤولان به جای اجرای این برنامه مرتباً ایده‌ها و طرح‌های جدیدی را مطرح کنند تا بتوانند مشکلات را دور زده یا از راه میانبر آنها را حل کند اما واقعیت این است که مشکلات اینگونه حل نخواهند شد.

وی با بیان این‌که گام اول برای اصلاح نظام پرداختی معلمان آوردن لایحه نیست بلکه پرداخت معوقات و بدهی‌های آنها است، افزود: مسؤولان به جای تغییر نظام پرداختی معلمان، قوانین موجود مرتبط به پرداختی در کشور را در مورد فرهنگیان نیز اجرا کنند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین با اعتقاد به این‌که تصویب این قانون به نفع فرهنگیان است اما باید ابتدا به پرداخت مطالبات فرهنگیان اولویت داد، اضافه‌کرد: اگر مطالبات فرهنگیان تا مهرماه کاملاً پرداخت شود می‌توان به اجرای چنین قانونی نیز پس از تصویب امیدوار شد، هر چند صحبت از اجرای این قانون در شرایطی که آموزش و پرورش حتی در پرداخت حق و حقوق حق‌التدریسان در مانده دور از ذهن است.