ضرورت برخورد با مسببین ایجاد فضای رانتی در اقتصاد

نایب رییس اول کمیسیون اقتصادی مجلس خواستار شد ضرورت برخورد با مسببین ایجاد فضای رانتی در اقتصاد نایب رییس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، بر لزوم برخورد جدی با مسببین مشکلات اقتصادی تأکید کرد. به گزارش خانه ملت، سید حسن حسینی شاهرودی با بیان این‌که باید وضعیت اقتصادی سامان یابد، گفت: باید پذیرفت بخش […]

نایب رییس اول کمیسیون اقتصادی مجلس خواستار شد

ضرورت برخورد با مسببین ایجاد فضای رانتی در اقتصاد

نایب رییس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، بر لزوم برخورد جدی با مسببین مشکلات اقتصادی تأکید کرد.

به گزارش خانه ملت، سید حسن حسینی شاهرودی با بیان این‌که باید وضعیت اقتصادی سامان یابد، گفت: باید پذیرفت بخش قابل توجهی از مشکلات اقتصادی با ارتقای مدیریت حل می‌شود، به‌طور مثال این‌که حدود ۵۰ نفر در شرایط التهابات بازار سکه بیش‌ترین سکه پیش‌فروش شده را خریداری کنند، بیانگر این است در تصمیمات اقتصادی به تمامی جوانب توجه نشده است.

نایب رییس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ادامه‌داد: این‌که کسانی تلاش می‌کنند تا با التهابات ارزی اقتصاد کشور را با مشکل روبه‌رو کنند موضوع بدیهی محسوب می‌شود؛ اما باید با مسببین این موضوعات برخورد شود به‌طور مثال چرا باید شرایط به نحوی باشد که یک نفر بتواند در شرایط اقتصادی فعلی هزاران سکه بخرد.

تأکید بر جلوگیری از فضای رانتی در اقتصاد کشور

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس دهم شورای اسلامی، با تأکید بر جلوگیری از فضای رانتی در اقتصاد کشور، افزود: مسائل اقتصادی کشور با هم ارتباط دارند؛ بنابراین باید در اتخاذ تصمیمات اقتصادی، تأثیرات هر تصمیم روی بازارهای مختلف سنجیده شود.

حسینی شاهرود تصریح کرد: اگر سازوکار‌ها در اقتصاد روشن و شفاف باشد و برنامه‌ریزی‌ها سیستمی و نظارت‌ها به ‌صورت مؤثر اعمال شود از رانت در اقتصاد جلوگیری می‌شود.

نایب رییس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: با استفاده از مدیران جهادی و حرکت عملی در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اجرای صیحح سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی می‌توان توسعه اقتصادی کشور را تسریع داد.