اختصاص تنها ۱۰۰۰میلیارد تومان اوراق به بیمه سلامت ایرانیان

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خبر داد اختصاص تنها ۱۰۰۰میلیارد تومان اوراق به بیمه سلامت ایرانیان رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این‌که بار هزینه‌های خدمات سرپایی به دوش بیمار است، گفت: تنها ۱۰۰۰میلیارد تومان از ۴ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان اوراق به بیمه سلامت ایرانیان اختصاص یافته است. به گزارش […]

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خبر داد

اختصاص تنها ۱۰۰۰میلیارد تومان اوراق به بیمه سلامت ایرانیان

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این‌که بار هزینه‌های خدمات سرپایی به دوش بیمار است، گفت: تنها ۱۰۰۰میلیارد تومان از ۴ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان اوراق به بیمه سلامت ایرانیان اختصاص یافته است.

به گزارش خانه ملت، حسینعلی شهریاری درباره وضعیت خدمات درمانی سرپایی در مطب‌‌ها و بیمارستان دولتی، گفت: بدعهدی بیمه‌ها در پرداخت قراردادهای پزشکی با پزشکان در بخش خصوصی، انگیزه بخش خصوصی را برای تعامل با بیمه‌ها را کاهش داده و این امر موجب می‌شود که بسیاری از بار هزینه‌های خدمات سرپایی در بخش خصوصی برعهده بیمار قرار بگیرد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که یکی از دلایل اساسی اجرای طرح تحول سلامت کاهش پرداخت هزینه درمانی از جیب مردم در حوزه سلامت است، تصریح کرد: هزینه‌های بالای خدمات سرپایی در بخش خصوصی یکی از عواملی است که بیماران را وادار می‌کنند که از جیبشان هزینه‌های درمانی را پرداخت کنند.

بیمارستان‌های دولتی به‌طور معمول خدمات سرپایی را ارایه نمی‌دهند

وی ادامه داد: بیمارستان‌های دولتی به‌طور معمول خدمات سرپایی را ارایه نمی‌دهند بنابراین بیماران مجبور هستند برای مداوا به بخش خصوصی مراجعه کنند و با توجه به این‌که هزینه‌های درمان در بخش خصوصی برای خدمات سرپایی بالا است، عملیات پرداخت هزینه‌های خدمات سرپایی از جیب مردم با افزایش روبه‌رو شده است.

شهریاری افزود: یکی از مشکلات که هم‌اکنون بیمه‌های درمانی برای پوشش هزینه‌های درمانی بیماران با آن روبه‌رو هستند، عدم اختصاص منابع مالی که می‌بایست توسط دولت برای بیمه‌ها در نظر گرفته شود.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که چرا ویزیت پزشکان در بخش خصوصی کم‌تر تحت پوشش‌های حمایتی از جنس بیمه قرار می‌گیرد، افزود: عدم پرداخت به موقع هزینه‌های ویزیت توسط بیمه‌ها به پزشکان در بخش خصوصی انگیزه پزشکان برای قرارداد با بیمه را کاهش داده است بنابراین به ناچار بیماران مجبورند سهم بالای از ویزیت را از جیبشان پرداخت کنند.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان این‌که بار هزینه‌های خدمات سرپایی درمانی به دوش بیمار است، یادآور شد: تنها ۱۰۰۰ میلیارد تومان از ۴۷۵۰ میلیارد تومان اوراق به بیمه سلامت ایرانیان اختصاص یافته است.