۹۰ درصد بازار چادر در دست تولیدات چین و تایوان

۹۰ درصد بازار چادر در دست تولیدات چین و تایوان عضو کمیسیون صنایع مجلس می‌گوید در شرایطی که ۳۰ میلیون زن ایرانی از چادر استفاده می‌کنند، تنها حدود ۵ میلیون متر مربع پارچه چادری در کشور تولید می‌شود. به گزارش خانه ملت، نادر قاضی‌پور با انتقاد از میزان پایین تولیدات پارچه چادری، اظهارکرد: براساس اعلام […]

۹۰ درصد بازار چادر در دست تولیدات چین و تایوان

عضو کمیسیون صنایع مجلس می‌گوید در شرایطی که ۳۰ میلیون زن ایرانی از چادر استفاده می‌کنند، تنها حدود ۵ میلیون متر مربع پارچه چادری در کشور تولید می‌شود.

به گزارش خانه ملت، نادر قاضی‌پور با انتقاد از میزان پایین تولیدات پارچه چادری، اظهارکرد: براساس اعلام نیازی که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شده است با توجه به استفاده حدود ۳۰ میلیون بانوی ایرانی از چادر، رقمی معادل ۹۰ میلیون متر مربع پارچه چادری نیاز کشور است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: از سوی دیگر براساس اعلام انجمن صنفی کارفرمایان نساجی، نیاز کشور به پارچه چادری ۶۸ میلیون مترمربع است که در هر صورت و صحیح بودن هر یک از این آمار تولیدات کشور به هیچ عنوان کفایت نمی‌کند.

وی تصریح‌کرد: متأسفانه در حال حاضر تولیدات پارچه چادری کشور حدود ۵ میلیون متر مربع است که بسیار کم‌تر از نیاز کشور است که با این حساب تقریباً حدود ۹۰ درصد تولیدات پارچه چادری توسط کشورهای خارجی انجام می‌گیرد.

قاضی‌پور با تأکید بر این‌که دستگاه‌ها باید برای ترویج پوشش ملی باید زمینه‌های استفاده از این پوشش را فراهم کنند و اجازه ندهند بازار این محصول به دست کشورهای دیگر بیفتد، عنوان کرد: متأسفانه بیش‌تر تولیدات این محصول در کشورهای چین، تایوان و آسیای شرقی انجام می‌گیرد که این مسأله جای تأسف دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با یادآوری این‌که از وزارت صنعت، معدن و تجارت در این باره گزارشی خواسته‌ایم که برنامه‌ای جامع درباره وضعیت تولید پارچه ارایه کند، افزود: همه دستگاه‌ها باید در این زمینه تولید کنندگان چادر را یاری کنند تا تولیدات این محصول به دست کشورهایی مانند چین نیفتد و حتی در زمینه صادرات این محصول نیز گام ‌برداریم.