مخالفت وکلای ملت با دو فوریت لایحه تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

در صحن علنی بهارستان صورت گرفت مخالفت وکلای ملت با دو فوریت لایحه تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نمایندگان مردم در خانه ملت با دوفوریت لایحه تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مخالفت کردند. به گزارش مناقصه‌مزایده، نمایندگان در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی دوفوریت لایحه تفکیک وزارت تعاون، […]

در صحن علنی بهارستان صورت گرفت

مخالفت وکلای ملت با دو فوریت لایحه تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

نمایندگان مردم در خانه ملت با دوفوریت لایحه تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مخالفت کردند.

به گزارش مناقصه‌مزایده، نمایندگان در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی دوفوریت لایحه تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با این دوفوریت مخالفت کردند.

همچنین جمشید انصاری در توضیح لایحه مذکور تصریح کرد: تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تشکیل دو وزارتخانه مستقل تعاون و کار و رفاه و تأمین اجتماعی از اولویت‌های امروز کشور است.

رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور افزود: در سال ۹۰ براساس تکلیف قانون برنامه پنجم توسعه کشور از تعداد وزارتخانه‌های دولت ۴ وزارتخانه کاهش پیدا کرد، اما در حال حاضر دولت پیشنهاد تفکیک این وزارتخانه را برای حل ابرچالش‌های اشتغال و رفاه به مجلس تقدیم کرده است، بنابراین از مجلس انتظار می‌رود برای حل مشکلات اقتصادی که ۳ حوزه آن در این وزارتخانه قرار دارد با این فوریت موافقت کنند.

انصاری تأکیدکرد: بخش رفاه و تأمین اجتماعی نیز در حال حاضر مشکلاتی دارد که در دل وزارت کار رسیدگی به آنها امکان‌پذیر نیست، ضمن این‌که صندوق‌های بازنشستگی نیز در تأمین حقوق و مزایای کارکنان خود با مشکلاتی روبه‌رو هستند که این دوفوریت می‌تواند به حل این مشکل نیز کمک کند.