کاهش حجم بارگیری بنادر قابل انتقاد است

عضو کمیسیون عمران مجلس کاهش حجم بارگیری بنادر قابل انتقاد است عضو کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از کاهش حجم بارگیری در بنادر گفت: برخی محدودیت‌های داخلی و سوءمدیریت‌ها به وضعیت فعلی اقتصادی کشور منجر شده است. به گزارش مناقصه‌مزایده، محمدرضا ملکشاهی با اشاره به آمارهای منتشر شده در خصوص کاهش ۱۳٫۵ درصدی حجم بارگیری […]

عضو کمیسیون عمران مجلس

کاهش حجم بارگیری بنادر قابل انتقاد است

عضو کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از کاهش حجم بارگیری در بنادر گفت: برخی محدودیت‌های داخلی و سوءمدیریت‌ها به وضعیت فعلی اقتصادی کشور منجر شده است.

به گزارش مناقصه‌مزایده، محمدرضا ملکشاهی با اشاره به آمارهای منتشر شده در خصوص کاهش ۱۳٫۵ درصدی حجم بارگیری بنادر در ماه جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته، گفت: ربط دادن این موضوع به تحریم‌ها صحیح نیست زیرا در زمان قبل برجام نیز هیچ تحریمی ملغی نشده بود.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که شاید تحریم‌ها و خروج آمریکا از برجام تأثیر مختصری بر مراودات تجاری ایران با سایر کشور‌ها داشته باشد، افزود: باید بدانیم که نقش سوء‌مدیریت در کاهش فعالیت بنادر بیش از هر عامل دیگری است.

مسؤولان باید از قبل آمادگی لازم در برابر رفتارهای خارج از ضابطه آمریکا را پیدا می‌کردند

وی با تأکید بر این‌که عدم پیش‌بینی شرایط و در نظر گرفتن سازوکارهای مورد نیاز از سوی مسؤولان یکی از مسایلی است که اکنون اقتصاد کشور را درگیر نابسامانی کرده است، تصریح کرد: مسؤولان باید از قبل آمادگی رفتارهای خارج از ضابطه آمریکا را داشته و به تجهیز منابع خود اقدام می‌کردند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان این‌که هیچ برنامه‌ریزی برای تداوم بدعهدی آمریکا و متحدانش برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور صورت نگرفته است، گفت: این‌که اقتصاد کشور درگیر مشکلات عدیده شده و میزان بارگیری در بنادر کاهش یافته نتیجه مستقیم عملکرد مسؤولان مربوطه است.

ربط دادن هر نوع کاستی در اقتصاد به تحریم‌ها و حواشی آن اشتباه فاحش است

ملکشاهی با تأکید بر این‌که مسؤولان کشور باید با توجه به تهدیدهای آمریکا بیش از پیش نسبت به تجهیز اقتصادی و بهبود شرایط کشور اقدام می‌کردند، افزود: این‌که اکنون هر نوع کاستی در اقتصاد به تحریم‌ها و حواشی آن ربط داده شود اشتباه فاحش است.

وی با بیان این‌که نمی‌توان منکر عقب‌نشینی بسیاری از کشور‌ها در مراوده با ایران در پی خروج آمریکا از برجام شد، گفت: موضوع مهم در این رابطه این است که خصومت آمریکا و متحدانش با ایران مربوط به امروز یا دیروز نبوده و پس از انقلاب خصومت‌های این چنینی بسیار بوده است.

نوک پیکان علل وضعیت اقتصادی فعلی کشور بیش از هر چیزی به سمت مسؤولان است

ملکشاهی ادامه‌داد: نوک پیکان علل وضعیت اقتصادی فعلی کشور بیش از هر چیزی به سمت مسؤولان و سوء‌مدیریت آنها بوده از این رو باید پاسخگوی آن نیز باشند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که مجلس به ویژه کمیسیون عمران باید با بررسی دقیق علل کاهش حجم بارگیری در بنادر به بهبود وضعیت کمک کند، گفت: گاهی علت برخی مشکلات وجود برخی محدودیت‌ها در داخل بوده که با رفع آنها وضعیت به قبل و حتی بهتر از آن بر می‌گردد.