زارع مطرح کرد:مردم و کارگران بازنده اصلی خصولتی‌سازی‌ها

  سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که ترکیب خصوصی و دولتی جواب نمی‌دهد، گفت: عده‌ای از جیب دولت تسهیلات بانکی می‌گیرند و با آن صاحب شرکت می‌شوند، که بازنده اصلی چنین واگذاری‌هایی مردم و کارگران هستند. به گزارش خانه ملت، رحیم زارع با بیان این‌که دولت نهم و دهم در نحوه واگذاری […]

 

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که ترکیب خصوصی و دولتی جواب نمی‌دهد، گفت: عده‌ای از جیب دولت تسهیلات بانکی می‌گیرند و با آن صاحب شرکت می‌شوند، که بازنده اصلی چنین واگذاری‌هایی مردم و کارگران هستند.

به گزارش خانه ملت، رحیم زارع با بیان این‌که دولت نهم و دهم در نحوه واگذاری و فرایندهای نظارتی پس از واگذاری به خوبی عمل نکرد، گفت: در چند سال اخیر اصلاحاتی در نحوه واگذاری‌ها صورت گرفته؛ اما پاسخگو نیست، زیرا مدیران دولتی نهادهای واگذار شده پس از واگذاری به بخش خصوصی بار دیگر در سمت مدیریت این نهاد‌ها قرار می‌گیرند، که همان چارچوب‌های فکری و مدیریت غیرعلمی را در بخش خصوصی اجرا می‌کنند.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به مشکلات واگذاری‌های غیراصولی انجام شده، افزود: بسیاری از شرکت‌های واگذار شده به بخش خصوصی از اهداف اصلی خود دور شده‌اند، تعداد زیادی ورشکسته شده و تراز مالی آن‌ها منفی شده است.

ترکیب خصوصی و دولتی جواب نمی‌دهد

زارع با تأکید بر این‌که دولت باید قبل از واگذاری‌ها زیرساخت‌های درآمدزایی را مشخص کند، ادامه داد: عده‌ای از جیب دولت تسهیلات بانکی می‌گیرند و با آن صاحب شرکت می‌شوند، که بازنده اصلی چنین واگذاری‌هایی مردم و کارگران هستند.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۹۵ از سوی مقام معظم رهبری به «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل»، یادآورشد: ترکیب خصوصی و دولتی جواب نمی‌دهد و اجرای اقتصاد مقاومتی تنها با واگذاری و تخصیص اعتبارات قانونی به بخش خصوصی انجام می‌شود، لذا نظارت بر هزینه کرد اعتبارات افزایش پیدا کند.

 

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که در مردمی کردن اقتصاد بسیار ضعیف عمل شده است، تصریح‌کرد: دولت رقیب بخش خصوصی است و با خصولتی‌کردن مانع آزادی بخش خصوصی شده و در این بین کارگران از کم‌ترین حقوق و مزایایی برخوردار نبوده‌اند.