تیغ دو لبه فعالیت سایت‌های مجازی فروش بلیت هواپیما

تیغ دو لبه فعالیت سایت‌های مجازی فروش بلیت هواپیما عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت: از معایب وجود سایت‌های مجازی فروش بلیت هواپیما عدم ارایه قیمت واقعی و همچنین ضعف نظارت‌ها است. حمید بنایی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به فعالیت مجازی فروش بلیت هواپیما، گفت: فعالیت این سایت‌ها در کنار شرکت‌های هواپیمایی توانسته […]

تیغ دو لبه فعالیت سایت‌های مجازی فروش بلیت هواپیما

عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت: از معایب وجود سایت‌های مجازی فروش بلیت هواپیما عدم ارایه قیمت واقعی و همچنین ضعف نظارت‌ها است.

حمید بنایی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به فعالیت مجازی فروش بلیت هواپیما، گفت: فعالیت این سایت‌ها در کنار شرکت‌های هواپیمایی توانسته سرعت خدمات‌رسانی به مردم را افزایش دهد.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که فعالیت سایت‌های مجازی فروش بلیت توانسته به صرفه‌جویی مناسبی در وقت و هزینه‌های مردم منجر شود، افزود: متأسفانه فعالیت این سایت‌ها نیز نتوانسته جلوی دلال بازی در فروش بلیت هواپیما را بگیرد.

نظارت بیش‌تر بر فعالیت سایت‌های مجازی فروش بلیت هواپیما لازم است

وی با تأکید بر این‌که نظارت بیش‌تر بر فعالیت سایت‌های مجازی فروش بلیت هواپیما لازم است، تصریح‌کرد: اگر نظارت‌های کافی بر عملکرد این سایت‌ها اعمال نشود آسیب‌های جدی به بدنه شرکت‌های هواپیمایی و خلل در کارکرد آنها ایجاد خواهند کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان این‌که یکی از معایب وجود سایت‌های مجازی فروش بلیت هواپیما عدم ارایه قیمت واقعی بلیت است، گفت: در این سایت‌ها قیمت حقیقی بلیت هواپیما شفاف نیست.

جایگاه نظارتی سازمان هواپیمایی در عملکرد سایت‌های مجازی فروش بلیت مشخص نیست

بنایی با تأکید بر این‌که جایگاه نظارتی سازمان هواپیمایی در عملکرد سایت‌های مجازی فروش بلیت مشخص نیست، افزود: متأسفانه دیده شده که فعالیت این نوع سایت‌ها به ضرر مسافران از حیث قیمتی تمام شده زیرا نرخ‌های خارج از ضابطه به مردم تحمیل شده است.

وی با بیان این‌که طبق گزارش‌های واصله بلیت سفر به مشهد در ایام خاص سال در نتیجه فعالیت این نوع سایت‌ها حتی تا یک میلیون تومان هم رسیده است، تصریح‌کرد: نظارت بیش‌تر بر عملکرد این نوع سایت‌ها می‌تواند به بهبود خدمات‌دهی به مردم منجر شود.

ورود کمیسیون عمران مجلس به نرخ بلیت هواپیما

بنایی گفت: هر چند کمیسیون عمران مجلس در گذشته به موضوع فعالیت سایت‌های مجازی فروش بلیت پرداخته اما با توجه به گسترش دامنه فعالیت آنها باز هم این موضوع در اولویت بررسی‌ها قرار خواهد گرفت.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: به گفته مسؤولان مربوطه سایت‌های مذکور دارای مجوز فعالیت هستند؛ اما تصمیم‌گیری در خصوص آنها باید مجوزهای آنها مورد بررسی دقیق‌تری واقع شود.