مقاوم‌سازی مدارس فرسوده نیازمند اعتبار ۵۷۰۰ میلیارد تومانی

رییس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور مطرح کرد مقاوم‌سازی مدارس فرسوده نیازمند اعتبار ۵۷۰۰ میلیارد تومانی رییس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور از وجود یک‌هزار کلاس خشتی و گلی در کشور خبر داد و گفت: مقاوم‌سازی مدارس فرسوده نیازمند اعتبار ۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی است. به گزارش خانه ملت، مهرا… رخشانی‌مهر […]

رییس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور مطرح کرد

مقاوم‌سازی مدارس فرسوده نیازمند اعتبار ۵۷۰۰ میلیارد تومانی

رییس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور از وجود یکهزار کلاس خشتی و گلی در کشور خبر داد و گفت: مقاوم‌سازی مدارس فرسوده نیازمند اعتبار ۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی است.

به گزارش خانه ملت، مهرا… رخشانی‌مهر با بیان این‌که بیش‌ترین مدارس تخریبی در استان تهران است، گفت: بیش‌ترین مدارس تخریبی به ترتیب در استان‌های تهران، خراسان رضوی، گیلان، خوزستان و سیستان و بلوچستان و کم‌ترین مدارس تخریبی در استان ایلام قرار دارند.

وی با یادآوری این‌که بیش‌ترین مدارس نیازمند مقاوم‌سازی در استان تهران قرار دارد، افزود: بیش‌ترین مدارس نیازمند مقاوم‌سازی به ترتیب مربوط به استان‌های تهران، آذربایجان‌شرقی، اصفهان، فارس و خوزستان است و استان‌های خوزستان و سیستان و بلوچستان نیز کم‌ترین مدارس نیازمند مقاوم‌سازی را دارا هستند.

رخشانی مهر با یادآوری این‌که ۷۰ درصد مدارس مقاوم‌سازی شده‌اند، ادامه داد: ۳۰ درصد مدارس کشور نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی هستند که برای مدارس تخریبی به ۱۳ هزار میلیارد تومان اعتبار و برای مقاوم‌سازی ۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است؛ البته این میزان اعتبار برای تا پایان سال ۹۶ برآورد شده و برای سال ۹۷ هنوز برآورد نشده است.

هر لحظه امکان ریزش مدارس خشتی و گلی بر سر دانش‌آموزان وجود دارد

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با انتقاد از این‌که هر لحظه امکان ریزش مدارس خشتی و گلی بر سر دانش‌آموزان وجود دارد، گفت: نزدیک به یک‌هزار کلاس خشتی و گلی در کشور وجود دارد که برای تخریب و نوسازی آنها یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است و البته انتظار می‌رود تا پایان سال تحصیلی ۹۷-۹۸ تمامی کلاس‌های خشتی و گلی جمع‌آوری شوند.